8 lis 2012

Nowy system deklaracji semestralnych - ważne także dla wykładowców!

Nowy system deklaracji semestralnych został już pozytywnie zaopiniowany przez Samorząd Studentów SGH toteż najwyższa pora przybliżyć jego zasady (informacja zostanie też rozesłana na indywidualne konta pocztowe studentów i wykładowców).

Zacznę jednak od straszenia, bo to lubi każdy Dziekan, więc czemuż by nie Dziekanka. Zgodnie z Regulaminem studiów (§ 27, pkt 7) nieusprawiedliwione niezłożenie deklaracji semestralnej w wyznaczonym terminie lub zadeklarowanie mniejszej liczby punktów ECTS niż wymagana planem studiów, uważa się za niepodjęcie studiów lub rezygnację ze studiów i stanowi podstawę do skreślenia z listy studentów. Przytaczam na wypadek, gdyby posypały się w komentarzach pytania "a co jeśli nie zadeklaruję, skoro nie ma trzeciego etapu?" No właśnie skreślenie. Chyba można w dwóch etapach wybrać 10 przedmiotów?

Jakie zmiany?
Nowy regulamin z kwietnia br. wnosi ich sporo. Przede wszystkim znikają korekty, które były zmorą wykładowców. To sprawia, że studenci powinni wcześniej niż zwykle zacząć myśleć o wyborach przedmiotów, a ignorowany dotychczas I termin powinien być potraktowany z większą atencją :-)

Pierwszy projekt przewidywał, że osoby, które nie wykorzystają I terminu zostaną wykluczone z II terminu i skreślone. Ale potem czeka mnie fala wznowień, więc na razie postąpimy bardziej humanitarnie ;-) Żeby Was zachęcić, wprowadzimy swoisty rodzaj promowania studentów, którzy dokonają wyboru części przedmiotów już w pierwszym terminie.

Terminy deklaracji są podane już w WD. 
I termin przypada na 15 - 21 listopada i te osoby, które wezmą w nim udział będą miały pierwszeństwo w wejściu do systemu w II terminie. W przypadku przedmiotów o ograniczonych limitach naboru na tym etapie zostanie przeprowadzony ranking (średnia lub wyniki z rekrutacji). Na podstawie wyników I terminu deklaracji Dział Nauczania opracuje wstępny harmonogram zajęć. Na tym etapie wykładowcy będą mieli możliwość zgłaszać uwagi co do chęci/niechęci prowadzenia zajęć, wyznaczać zastępstwo w przypadku jeśli zajęć nie mogą uruchomić itd.

Serdecznie proszę Koleżanki i Kolegów z SGH, żeby poważnie podeszli do tego zadania. Liczebność grup można śledzić za pośrednictwem WD i jeśli zorientują się Państwo, że zbyt duża liczba zajęć "grozi" uruchomieniem, to proszę odwoływać je właśnie w okresie między I a II terminem deklaracji. Uważam, że karygodna jest sytuacja, kiedy wykładowcy odwołują zajęcia, kiedy trwa już semestr i studenci mają ustalony plan zajęć (mam tu na myśli nie tylko plan zajęć w SGH, ale także inne zobowiązania: pracę zawodową, kursy, praktyki, opiekę nad dziećmi i tysiąc innych spraw). Proszę też zauważyć, że odwołanie zajęć oznacza dla studenta konieczność poszukiwania nowego wykładu, który daje określoną liczbą ECTS, co bywa niełatwe.

II termin trwa od 10 do 24 stycznia - ale nie dla wszystkich! Zapisy w II terminie deklaracji będą miały przebieg kaskadowy.
  1. Najpierw (10-13 stycznia) osoby, które uczestniczyły w I terminie deklaracji uzyskają możliwość usunięcia wszelkich kolizji
  2. Kolejny etap daje pierwszeństwo osobom zapisującym się na IV semestr (ponownie - dotyczy tylko tych, którzy skorzystali z I terminu deklaracji). Decyzja ta wynika z faktu, że ta grupa osób często nie może dostać się na wykład z powodu braku miejsc a IV semestr jest przecież ostatnim, który pozwala zrealizować kierunek. Proszę pamiętać, że ukończenie studiów to nie tylko obowiązek zrealizowania 120 ECTS, ale także określonego zestawu przedmiotów kierunkowych. Studenci IV semestru mogą dobierać przedmioty do końca II terminu (czyli do 24 stycznia), ale trzy pierwsze dni będą mieli wyłącznie dla siebie.
  3. Kolejny etap obejmie studentów pozostałych semestrów - ale tylko tych, którzy deklarowali przedmioty już w I terminie.
  4. Ostatnie trzy dni (21-24 stycznia) z systemu mogą korzystać już wszyscy - także Ci, którzy zignorowali ten obowiązek w I semestrze.
Przy prawidłowym przebiegu całego procesu 6 lutego powinien już być podany do wiadomości plan zajęć na semestr letni.

A potem zleci migusiem i będzie wiosna :-)

85 komentarzy:

  1. Najlepszym sposobem popularyzacji I etapu jest zachowywanie dokonanych w nim wyborów do II etapu.

    Co mają zrobić studenci IV semestru, którym nie zostaną uruchomione przedmioty, które muszą zaliczyć, by uzyskać absolutorium? Czy też automatycznie będzie się uważało, że rezygnują ze studiów? W którym momencie wszczynać alarm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszczynać alarm natychmiast, jak się Państwo zorientują, że miałby nie ruszyć wykład kierunkowy na IV sem. (po liczebności grupy można się zorientować, czy istnieje takie zagrożenie). Dołożę wszelkich starań, żeby te wykłady uruchomić nawet jeśli miałabym "wymienić" wykładowcę.

      Usuń
    2. Jestem na EAP-ie i tam wszystkie grupy są mało liczne. Po tym kryterium nie sposób zorientować się, które przedmioty zostaną uruchomione. Tymczasem obawiam się, że naprawdę surowa sankcja zostanie zastosowana zbyt szybko, by zdążyć "naprawić" swoją sytuację.

      Usuń
    3. Niech Pan nie przesadza - "surowa sankcja" dotyczy osób, które zlekceważą swoje obowiązki. Jeśli Pan zadeklaruje przedmioty, które potem nie zostaną uruchomione z przeróżnych przyczyn, to chyba nadal można wykazać, czy Pan dopełnił obowiązku, czy nie.

      Usuń
    4. Sugeruję też Państwu (który to już raz?) zaprzyjaźnienie się z regulaminem - w wielu przypadkach nie zamartwialibyście się bez sensu i nie zawracali głowy setami pytań, gdyby chciało się Wam poznać własne prawa:
      § 31 ust. 2
      "Jeżeli w ostatnim semestrze studiów nie uruchomiono zajęć z przedmiotu, który jest objęty programem kształcenia na danym kierunku lub specjalności kierunkowej, dziekan na wniosek zainteresowanego studenta, w porozumieniu z opiekunem kierunku, może wyrazić zgodę na zaliczenie innego przedmiotu, o nie mniejszej liczbie przypisanych mu punktów ECTS."

      Usuń
    5. Znam ten przepis, dlatego pytałem o to, kiedy wszczynać alarm. Obawiałem się tylko, że automatycznie osoby mające zbyt małą liczbę ECTS-ów będą traktowane jako te, które nie dopełniły obowiązku zadeklarowania równej lub większej liczby punktów ECTS niż wymagana planem studiów, a przez to uważane za rezygnujące ze studiów.

      Usuń
    6. Za "osoby, które nie dopełniły obowiązku zadeklarowania" itd., będą uznane te osoby, które nie dopełniły obowiązku zadeklarowania. W systemie widzę, czy ktoś deklarował przedmioty, czy nie, niezależnie od tego, czy ostatecznie są uruchomione czy też nie.

      Usuń
  2. A ja mam pytanie czy wybory z pierwszego etapu będą zapisane w drugim? I czy te wybory są wiążące już po pierwszym etapie? Do tej pory zawartość koszyka była kasowana po pierwszym etapie i w drugim musieliśmy wybierać te same przedmioty od nowa. A pytam w kwestii takiej sytuacji gdy inny student prosi mnie o zadeklarowanie przedmiotu, na który chodzić nie będę, ale deklarując go zwiększam prawdopodobieństwo jego uruchomienia.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sądzę, żeby "zawartość koszyka była kasowana". Wasze wybory mogą być kasowane wyłącznie wtedy, kiedy zapisze się zbyt wiele osób a wykładowca narzuca swój limit liczebności grupy lub - w drugą stronę - jest tak maleńka liczba chętnych, że nie ma szans na zapewnienie odpowiedniej liczebności.
      Sztuczne dopisywanie się nic nie da - wykład z zawyżoną liczbą chętnych przejdzie do II etapu a potem się "martwe dusze" wykreślą i okaże się, że grupa jest podlimitowa - wtedy wykładowca i tak każe odwołać wykład.
      Uczelni po prostu nie stać na uruchamianie wykładów, na które ma zamiar chodzić kilka osób. Ich uruchomienie byłoby możliwe, gdyby wykładowcy godzili się na obniżone liczby godzin do pensum - niektórzy się godzą, inni nie.

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Karolino, może być Pani pewna, że "dziekanat" już nigdy więcej nie popełni tego błędu i nie zgodzi się na żadne papierowe korekty. Panie siedzą po godzinach, żeby wprowadzić setki korekt a w zamian wysłuchują pretensji. Dokonanie deklaracji we właściwym czasie i trybie jest obowiązkiem studenta i na pewno nigdy więcej nie obciążę Waszymi obowiązkami pracowników dziekanatu. Dodatkowym bonusem dla mnie będzie brak podobnych pretensji w przyszłości :-)

      Usuń
    2. O, p. Karolina wycofała pretensje już na teraz :)

      Usuń
  4. "lub zadeklarowanie mniejszej liczby punktów ECTS niż wymagana planem studiów, uważa się za niepodjęcie studiów lub rezygnację ze studiów i stanowi podstawę do skreślenia z listy studentów."
    Rozumiem, że na IV semestrze nie trzeba będzie już robić wymaganych 30 ECTSów, jeżeli w sumie i tak będzie ich 120?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zwykle, wykształceni znajdą sobie odpowiedź w regulaminie, pozostałym trzeba przepisać na blog ;-)
      § 72
      Warunkiem dopuszczenia do egzaminu dyplomowego jest:
      1) spełnienie wymagań określonych w obowiązującym studenta planie studiów i programie nauczania, w tym uzyskanie punktów ECTS w liczbie koniecznej do uzyskania dyplomu ukończenia studiów odnośnego stopnia (...)

      z polskiego na nasze: trzeba zrobić 120 ECTS i wymagane dla danego kierunku (plan studiów i program nauczania) przedmioty - jeśli student uzyska 120 ECTS, ale nie zrealizował przedmiotów kierunkowych, to nie zostanie dopuszczony do obrony. A jeśli zechce jednak się bronić: musi zrealizować przedmioty kierunkowe i w dodatku za nie zapłacić (jeśli przekroczy dostępną nieodpłatnie pulę ECTS - dla stacjonarnych jest to 120+30)

      Usuń
    2. Chyba nie do końca odnajduję odpowiedź na moje pytanie. Brzmiało ono tak czy np. owe 120 ECTSów mogę zrobić w 3 semestry, a semestr 4 mieć wolny od zajęć.
      Wiem, że trzeba wyrobić wszystkie przedmioty kierunkowe, tylko że to nie tego dotyczyło pytanie.

      Usuń
    3. no to ja źle zrozumiałam - oczywiście, że na IV sem. można wtedy np. tylko pisać mgr a poza tym obijać się albo pójść do pracy :-)
      pozdrawiam

      Usuń
    4. Witam Panią,

      Byłem u Pani ostatnio na dyżurze w sprawie przyjęcia na drugi kierunek studiów.
      Na 4 semestr z Zarządzania zostały mi 3-4 przedmioty(obecnie jestem na trzecim), a że będę zaczynał FiR od Lutego- jak mam wybrać sobie przedmioty?
      Skoro niektóre z tych, które będą dla 1 semestru FiR, będę miał już zaliczone?
      Czy mogę już deklarować przedmioty z FiR, pomimo że nie mam jeszcze decyzji od Pani w sprawie rozpoczęcia następnego kierunku?

      Usuń
    5. sprawy indywidualne załatwiają Państwo indywidualnie - już pisałam o tej zasadzie...

      Usuń
    6. Dziękuję bardzo za odpowiedź i mam nadzieję, że nie wyszedłem na takiego niewykształconego:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Witam.

    Ponieważ ze 120 ECTS-ów na IV semestr zostaje mi tylko 4 które mogę przeznaczyć na przedmioty to chciałabym dowiedzieć się ile studenci niestacjonarni mogą zrealizować w trakcie studiów bo w regulaminie jakoś o tym zapomniano. Nie chcę zadeklarować za dużo i dopłacać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że do 126 pkt ECTS jest bezpłatnie. Powyżej trzeba już dopłacać za każdy punkt.

      Usuń
    2. Hmmm, w regulaminie tego zapisu nie ma.

      Usuń
    3. Liczbę ECTS na danym poziomie studiów reguluje Ustawa (czyli akt wyższego rzędu) a nie regulamin. Studia II stopnia (czyli magisterskie) obejmują min. 120 ECTS i tyle w ramach czesnego gwarantuje większość Uczelni. W SGH ten limit na studiach niestacjonarnych powiększono o 6 ECTS (por. tabela opłat dla niestacjonarnych pkt. 13 http://www.sgh.waw.pl/ksztalcenie/stacjonarne/sm/zasadystudiowania/oplaty/ZR_32_2012_zal_10T_oplaty_dla_Polakow_i_cudzoziemcow_PM,LZ.pdf

      Usuń
    4. Dziękuję za szybką odpowiedż, nawet w niedzielę.
      W pierwszej wersji komentarza było o sobocie :)

      Usuń
  6. A ja mam pytanie o terminy zajęć. Czy mamy się teraz zapisywać na wybrane zajęcia do wybranych wykładowców, a terminy tych zajęć będą podane później? Bo nie mogę znaleźć harmonogramu zajęć. A chciałabym uniknąć planu zajęć w formie szachownicy lub sita.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Harmonogram zajęć na kolejny semestr pojawi się po Waszych deklaracjach. Wcześniej nie wiadomo ile przedmiotów i jakich zostanie uruchomionych - to zależy od liczby chętnych.

      Usuń
    2. Ale jak rozumiem, po deklaracjach w pierwszym etapie? Bo trochę mylące jest to stwierdzenie, na końcu, że "6 lutego powinien już być podany do wiadomości plan zajęć na semestr letni". Jak rozumiem, będę miał możliwość dopasowania sobie planu zajęć do swoich obowiązków pozaszkolnych?

      Usuń
    3. Wstępny - po I etapie (7.01, zresztą cała rozpiska jest tu: http://www.sgh.waw.pl/ksztalcenie/stacjonarne/sm/wdsm/deklaracje_studenckie#info2). Wcześniej nie ma jak ustalić harmonogramu - skoro nie wiadomo, jakie przedmioty i jak licznie wybierzecie

      Usuń
  7. Chciałbym spytać kiedy jest czas na wypisywanie się z przedmiotów?
    Pytam o przedmioty, które nie kolidują z innymi, ale po prostu chcę się wypisać ponieważ np. został uruchomiony o nieodpowiadającej mi porze?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie. Mam pytania odnośnie rejestracji na studiach sobotnio - niedzielnych:

    Chciałbym zrealizować przedmioty z dwóch specjalności. To w zasadzie wyczerpuje 120 pkt. ECTS. Czyli w każdym semestrze powinienem ograniczać się do przedmiotów kierunkowych i tych tworzących dwie, wybrane specjalności. Jednocześnie, przy takim założeniu, z każdym semestrem zmniejsza się liczba przedmiotów do wyboru, a więc wzrasta prawdopodobieństwo kolizji (szczególnie na studiach sob. - niedz.)

    1. Czy w przypadku gdybym nie mógł wybrać, z powodu kolizji, przedmiotów kierunkowych i tych z interesujących mnie specjalizacji (zakładam, że z innych specjalności, których nie chcę realizować, przedmioty nie kolidują) powinienem wszczynać alarm? Czy istnieje możliwość, że po I turze rejestracji nastąpiłaby wtedy zmiana terminów zajęć niektórych przedmiotów? Jeśli zmiana by nie nastąpiła i wybrane w I turze przedmioty za 30 pkt będą kolidować, czy mogę pozostać z mniejszą liczbą pkt. po II turze?

    2. Zakładając, że w IV semestrze wystąpi kolizja brakujących przedmiotów specjalizacyjnych (z jednej lub dwóch specjalności), ale jednak będą uruchomione, to czy będę mógł wtedy uzyskać zgodę Pani Dziekan na zamianę przedmiotu specjalizacyjnego, którego nie mogę zaliczyć z powodu kolizji, na jakiś inny, analogicznie jak w sytuacji nieuruchomienia przedmiotu (par. 31, pkt 2 regulaminu studiów)? Czy w takiej sytuacji też należy wszczynać alarm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ad 1 - Po I turze i publikacji wstępnego planu zajęć raczej nie ma miejsca na zmianę terminów. Po to jest II tura aby dobrać sobie przedmioty (istnieje jeszcze opcja indywidualnego trybu - ustalana z danym wykładowcą)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź.

      Czyli w takim razie jeśli nie chcę tracić punktów ECTS na przedmioty nieobowiązkowe i niezwiązane z wybranymi specjalnościami, a jednocześnie uzbierać 30pkt w semestrze, powinienem uzyskać zgodę na tryb indywidualny. Stąd mam kolejne pytania:

      1.1 Czy wymaga to uzyskania zgody i prowadzącego przedmiot i Pani Dziekan, czy tylko prowadzącego przedmiot?

      1.2 Czy dobrze rozumiem, że taką zgodę należy uzyskać pomiędzy I a II turą rejestracji, żeby później móc się wyrejestrować z kolizji (i zostać z mniejszą liczbą pkt. zadeklarowaną w WD) i jednocześnie przez DSM, z podania na tryb indywidualny uzupełnić przedmioty i punkty ECTS do 30?

      1.3 Co w przypadku, gdy prowadzący przedmiot nie będzie chciał wyrazić zgody na tryb indywidualny? Czy Pani Dziekan może jakoś pomóc w takiej sytuacji?

      1.4 Gdzie można znaleźć więcej informacji o indywidualnym trybie zaliczania przedmiotu - nie mogę tego znaleźć w obecnym regulaminie studiów?

      ad 2. jeśli nie można uruchomionego przedmiotu zamienić na równoważny z powodu kolizji w oparciu o par. 31, pkt 2 regulaminu studiów, to czy w tym przypadku też można starać się o tryb indywidualny?

      Usuń
    3. ad. 1.1. obie zgody, ale w praktyce jak ma Pan zgodę prowadzącego, to bez problemu także moją.
      ad. 1.2. tak
      ad. 1.3. nie - dopuszczenie do zajęć prowadzonych w trybie indywidualnym zależy wyłącznie od zgody wykładowcy, który nie jest moim podwładnym - mogę co najwyżej grzecznie prosić, ale tyle może także student. Ważnym argumentem dla wielu wykładowców jest fakt, że za indywidualne prowadzenie zajęć uzyskują dodatkowe godziny do tzw. pensum dydaktycznego.
      ad. 1.4. bo tego nie ma w regulaminie - zależy tylk ood dobrej woli prowadzącego. Ja osobiście nie przyjmuję na zajęcia indywidualnie osób, które nie zapisały się na mój przedmiot w I terminie.
      ad. 2 tak

      Usuń
    4. Bardzo dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
  10. Witam Panią,
    Otóż chciałem wybrać w wersji testowej przedmioty do specjalizacji z Zarządzania, Zarządzania wartością firmy.
    Mam mały problem, wpisując przedmioty: Tworzenie wartości w gospodarce usług, Polityka dywidendy, Relacje inwestorskie i raportowanie wartości- system pokazuje mi, że nie ma takich przedmiotów.
    Co w takim przypadku mam zrobić?
    Tych przedmiotów brakuje mi do skończenia drugiej specjalności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przedmioty są wpisane w ofercie dydatktycznej na zbliżający się semestr więc najlepiej chyba uderzyć do CI, albo poczekać do jutra i zobaczyć czy nie pojawiły się w I etapie i potem uderzać

      Usuń
  11. Dzień dobry,

    ja również chciałabym prosić Panią o rozwianie mojej wątpliwości dotyczącej deklaracji:

    Studiuję obecnie na II semestrze. Do końca studiów zostało mi do wyrobienia 21 ECTS z przedmiotów i 20 ECTS z sem. magisterskiego. Problem polega na tym, że na III semestrze nie chciałabym wykorzystywać całej mojej puli. Czy w przypadku gdy zapiszę się np. tylko na 5 przedmiotów i będę miała w semestrze w sumie tylko 23 ECTSy (15 z przedmiotów i 8 z seminarium) dziekanat nie potraktuje tego jako zadeklarowanie za małej liczby ECTSów i nie zechce wykreślić mnie z listy studentów (zgodnie z przytoczonym przez Panią przepisem z regulaminu)?

    Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli dotyczy Pani sytuacja, o kt. mowa w § 45 Regulaminu, nie ma problemu. Jeżeli nie - może być

      Usuń
    2. Dziękuję za wskazówkę! :)

      W takim razie tylko ostatnie uzupełnienie i będę już wszystko wiedzieć: liczy się nadwyżka tylko z jednego poprzedzającego semestru czy z całego dotychczasowego toku studiów? Z obecnego semestru będę miała tylko 3 punkty nadwyżki i będzie to za mało, żeby zgromadzić w kolejnym 30, ale już z I semestru moja nadwyżka do 16,5 pkt. Czy te nadwyżki są sumowane?

      Dziękuję już na pewno po raz ostatni w tej sprawie :)

      Usuń
  12. Dzień dobry,

    a czy w I turze deklaracji, która rozpoczyna się jutro, funkcjonują limity miejsc do danego wykładowcy? Czy może się do nich zapisać dowolna liczba studentów? Zależy mi na informacji czy funkcjonuje również w I turze system 'kto pierwszy ten lepszy'?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W turze I obowiązuje system rankingowy (średnia i/lub wynik rekrutacji)

      Usuń
    2. dziękuję za odpowiedź, czyli zapisuję się do wybranych wykładowców w I turze, a dopiero później jest weryfikowane czy zostanę faktycznie na wybranych zajęciach czy muszę poszukać w II turze innego prowadzącego?

      Usuń
  13. Czy to oznacza, ze jeśli jestem na popołudniowych, to automatycznie jestem w rankingu niżej niż wszyscy z dziennych?

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzień dobry, mam pytanie odnośnie systemu rankingowego...
    "W turze I obowiązuje system rankingowy (średnia i/lub wynik rekrutacji)"
    Czy wiadomo już jak wyglądać będzie przelicznik punktów z testu rekrutacyjnego na średnią?

    Dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  15. nie bardzo rozumiem - dlaczego? Ranking zależy od średniej, a nie od trybu studiów.

    OdpowiedzUsuń
  16. tak, tak, ale przy zapisach na 2. semestr brany jest chyba wynik rekrutacji, chyba że się mylę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale wyniki rekrutacji i średnia przeliczane są wg jednego algorytmu i porównywane

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
  17. Dzień dobry, mam pytanie dotyczące przedmiotów konkuroswych. Czy są to przedmioty niezwiązane z kierunkiem za 16 ECTS?

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzień dobry,

    Bardzo proszę o radę w następującej kwestii:

    Studiuję MIESI i chciałabym zrobić specjalizację "Badania marketingowe i analizy rynku", w skład której wchodzi przedmiot "Badania marketingowe". Przedmiot ten zrealizowałam już na studiach licencjackich, w ramach dowolnych przedmiotów do wyboru. Dodam, że w informatorze dla studiów licencjackich ma on taką samą sygnaturę, jak w tym dla studiów magisterskich. Moje pierwsze pytanie brzmi: czy jest opcja przepisania tego przedmiotu? Po drugie: na jakiej zasadzie odbywałoby się to przepisanie? Czy jest to kwestia dostarczenia odpowiedniego "papierka" do dziekanatu i po sprawie? Czy może powinnam w aktualnej deklaracji zapisać się na "Badania..." i nieformalnie dogadać z wykładowcą?

    Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na II poziomie studiów nie można przepisywać przedmiotów z I poziomu

      Usuń
  19. Dzień dobry

    Chciałabym wiedzieć, jaka jest minimalna liczba zgłoszeń na wykład aby został on uruchomiony?

    Uprzejmie proszę o odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 15 os., chyba, że wykładowca zgodzi się prowadzić zajęcia podlimitowe

      Usuń
  20. Dobry wieczór. Ja również mam pytanie o "przedmioty konkursowe":

    Czy mogę się w ogóle nie rejestrować w czasie całych studiów na "przedmioty konkursowe", a zamiast nich uzupełniać punkty ECTS dodatkowymi "przedmiotami do wyboru związanymi ze studiowanym kierunkiem"? Wtedy zamiast 15 miałbym za nie 33 pkt w okresie całych studiów i 0 pkt za konkursowe, ale mógłbym zaliczyć wszystkie przedmioty niezbędne do uzyskania podwójnej specjalizacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, a tu warto polecić dział FAQ (dydaktyka) ze strony DSM: http://www.sgh.waw.pl/ksztalcenie/stacjonarne/sm/faq/

      Usuń
  21. Dziękuję za odpowiedź i przepraszam za zaśmiecanie bloga; powinienem najpierw sprawdzić FAQ :)

    OdpowiedzUsuń
  22. A ja mam pytanie trochę natury technicznej (więc zrozumiem jak zostanę odesłana do CI :)). Wirtualny Dziekanat wyświetla mi, że zostały mi jeszcze 3 ECTS do zrobienia w grupie Przedmioty do wyboru związane z wybranym kierunkiem. Tylko, że ja już zrobiłam 15 ECTS (5 przedmiotów po 3 ECTS) w poprzednich dwóch semestrach (obecnie jestem na III sem SM)... A nie zrobiłam dwóch przedmiotów kierunkowych ale nigdzie mi się to nie pokazuje. Dodam że w zeszłym semestrze nie wypełniałam deklaracji tylko zaznaczałam pustą bo jestem na Erasmusie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam,

    Chciałbym się zapytać o ilość zadeklarowanych studentów potrzebnych do uruchomienia e-learningu? Zapisałem się na pewien przedmiot i jestem raptem 2 osobą, która się zapisała.

    Jak wygląda sytuacja z normalnymi wykładami, laboratoriami - jakie jest minimum?
    Dodam, że jestem studentem w trybie sob-niedz.

    Pozdrawiam,
    Karol J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na e-learningu staramy się uruchamiać przedmioty nawet przy maleńkiej liczbie zapisów. Oczywiście wykładowca ma prawo się na to nie zgodzić, ale w bieżącym semestrze odbywają się trzy przedmioty e-learningowe, na które zapisało się 2-4 studentów.

      Usuń
  24. Witam!
    Mam pytanie dotyczące specjalności międzykierunkowej SGH & CIMA DMA. W chwili obecnej nie jestem jeszcze zarejestrowana jako student CIMA ale zamierzam zrobić to przed upływem terminu (15 grudnia). W trwającej właśnie I turze deklaracji chciałabym zadeklarować obowiązujący dla tej ścieżki przedmiot 23998 Operacje przedsiębiorstw (Enterprises Operations, sylabus CIMA). Niestety nie udało mi się go znaleźć wśród dostępnych przedmiotów (deklaracja na II semestr FiR). Stąd moje pytanie, czy zapisy na ten przedmiot prowadzone są przez Wirtualny Dziekanat, czy też możliwe jest to indywidualnie podczas wizyty w dziekanacie i zapisu na ścieżkę CIMA? Czy przedmiot ten należy do grupy przedmiotów dodatkowych czy może przedmiotów związanych z kierunkiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mogę służyć wyłącznie taką informacją: http://www.sgh.waw.pl/informacje/aktualnosci/atomnewsitem.2012-11-15.9436713856/

      Usuń
    2. Jeśli mogę coś poradzić w nurtujących Panią kwestiach, to kontakt z Koordynatorem ścieżki CIMA.

      Usuń
  25. Zapisałam się na przedmiot, który będzie się odbywał w godzinach, które mi nie pasują i chce się z niego wypisać. Jako, że nie mam kolizji nie widzę opcji usunięcia przedmiotu z koszyka. Kiedy będę mogła to zrobić? Chcę się 18 stycznia zapisać na ten sam przedmiot ale do innego wykładowcy w innych godzinach. Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko jest tu napisane: http://www.sgh.waw.pl/ksztalcenie/stacjonarne/sm/wdsm/deklaracje_studenckie/ - 16/01 albo 18/01

      Usuń
  26. Witam serdecznie - bardzo prosiłbym o pomoc - przede mną czwarty semestr studiów magisterskich, w pierwszej turze rejestracji wybrałem odpowiednią ilość przedmiotów, teraz pojawiła się informacja, że dwa ze sobą kolidują. Zdecydowałem się zrezygnować z jednego z nich, licząc, że może uda mi się dopisać na niego w innym terminie w kolejnej turze (która rozpoczęła się dzisiaj). Nie jest to jednak możliwe, a z informacji, jakie zdobyłem, wynika, że mógłbym przepisać ocenę z tego kolidującego przedmiotu - co zrobić w takiej sytuacji, skoro system nie pozwala mi na dodanie takiego przedmiotu do deklaracji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że kompletnie się pogubiłam w Pańskich wyjaśnieniach. Jeśli problem jest techniczny to trzeba się zgłosić do WD a nie do dziekanatu. Ale nie wiem, co to znaczy "nie jest to jednak możliwe" - to nie jest precyzyjny komunikat. Niemożliwe, bo nie ma miejsc, czy niemożliwe bo system nie przyjmuje komendy...

      Usuń
    2. Przepraszam w takim razie za chaotyczny wpis. Ustaliłem kombinację przedmiotów w I turze, teraz pojawiła się kolizja, więc usunąłem przedmiot.

      Chciałbym mimo wszystko być na niego zapisany, jednak WD mi tego nie umożliwia, przez tę kolizję. Co w takiej sytuacji powinienem zrobić?

      Usuń
    3. Jeśli tym razem zrozumiałam poprawnie - to przychodzi mi do głowy tylko jedno rozwiązanie - najpierw skasować przedmiot kolidujący a potem wpisać się na ten, o który Panu chodzi....

      Usuń
  27. Widocznie ja nie umiem tłumaczyć :) z góry przepraszam. Sytuacja jest taka - pojawiła mi się informacja, że w moim planie na 4 semetr jest jedna kolizja, tzn. że dwa przedmioty mają odbywać się w tym samym czasie. Z WD usunąłem jeden z nich (z tego co zrozumiałem, to gdybym tego nie zrobił, system usunąłby jeden z nich automatycznie) i w sumie tutaj pojawia się moje pytanie - czy jest jakakolwiek szansa, by na ten usunięty przedmiot się zapisać - bo WD mi tego nie umożliwia (powód: kolizja z pierwszym)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie - system po to usuwa kolizje, żeby ich nie było.

      Usuń
    2. Czyli nowa platforma SGH jest na tyle prostudencka, że nie przewiduje możliwości zaliczenia dwóch przedmiotów (jeden dzięki przepisaniu oceny), które odbywają się w tym samym terminie? W takiej sytuacji muszę rozglądać się za kolejnym przedmiotem do realizacji na czwartym semestrze? Nie ma możliwości złożenia podania o 'ręczne' dopisanie na ten przedmiot?

      Usuń
  28. Dzień dobry!
    Mam pytanie odnośnie indywidualnego trybu zaliczenia przedmiotu i zapisania się na przedmiot prowadzony w trybie sobotnio-niedzielnym (jestem studentką dzienną i będę od lutego zaczynać ostatni semestr, a w trybie dziennym nie zostały uruchomione 2 przedmioty potrzebne mi do specjalizacji). Uzyskałam już zgodę (e-mailową) prowadzącego na dołączenie do grypy na studiach sobotnio-niedzielnym.
    Moje pytanie brzmi do kiedy powinnam złożyć podanie o dopisanie do tego przedmiotu (od Pani w dziekanacie uzyskałam informację, że dopiero jak rozpocznie się nowy semestr, ale wolę się upewnić, gdyż już kilkakrotnie Pani z dziekanatu przekazała mi niepoprawne informacje). Ponadto czy potrzebny jest podpis prowadzącego na podaniu czy wystarczy załączenie e-maila, w którym prowadzący zgadza się na dołączenie do grupy?
    z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma problemu z dołączeniem do grupy sb-nd, pod warunkiem, że są miejsca (pierwszeństwo mają studenci sb-nd). Jeśli ma Pani zgodę mailową wykładowcy - proszę wydrukować e-mail i dołączyć do podania. Podanie może Pani złożyć już teraz, ale odpowiedź (zgoda dziekana) będzie jedynie zgodą. Na przedmiot trzeba się zapisać przez system WD. Nie jestem tylko pewna, czy studenci stacj. mają możliwość zapisywania się na zajęcia niestacj. - jeśli nie, to wtedy fizycznie dopisana zostanie Pani ręcznie, na podst. zgody dziekana, w pierwszych dniach semestru.

      Usuń
  29. Dzień dobry,

    Jestem teraz studentką II semestru FiRu. Załóżmy, że będąc na FiRze zrealizuję np. 30 ECTSów przedmiotów obowiązujących na MIESI.
    I tutaj zaczyna się moja wątpliwość:
    Czy po skończeniu studiów na kierunku FIR będę mogła pójść na studia magisterskie na kierunek MIESI i przepisać oceny ze wszystkich zrealizowanych wcześniej przedmiotów za 30 ECTSów? I zostaną mi wtedy do zrealizowania przedmioty za jedynie 90 ECTS aby skończyć kierunek MIESI?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pierwsze: drugi kierunek może Pani zacząć w trakcie realizacji pierwszego. Oczywiście część przedmiotów z jednego kierunku może zostać zaliczona na poczet drugiego. Nawet przedmioty kierunkowe z jednego kierunku - można zaliczyć na poczet drugiego jako fakultatywne. Na tym właśnie polega korzyść robienia dwóch kierunków.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Chciałam tylko doprecyzować - ale czy jeżeli zacznę drugi kierunek jeszcze w trakcie pierwszego to nie będę musiała za niego płacić (za ECTSy ponad limit)?

      Usuń
    3. odpłatność za II kier. nie zależy od tego kiedy go Pani zacznie tylko od tego, czy spełnia Pani warunki zwolnienia z odpłatności więcej tutaj: http://takdladsm.blogspot.com/2012/10/ii-kierunek-i-oswiadczenia-do-systemu.html

      Usuń