Ponawiam prośbę, żeby Państwo potraktowali ten etap poważnie. Im więcej osób deklaruje wykłady w I etapie, tym większa szansa, że wstępny harmonogram zajęć nie będzie ulegał zmianom.
Dotychczas I etap był ignorowany przez większość studentów, a planowanie harmonogramu przypominało wróżenie z fusów. II etap zmieniał "krajobraz dydaktyczny", rozwalał plany tak studentom, jak i wykładowcom i powodował, że pierwsze tygodnie semestru zamieniały się w gorączkową walkę o ocalenie resztek planu zajęć i możliwość zdobycia obowiązkowych 30 ECTS.
Koleżanki i Kolegów Wykładowców zachęcam do obserwowania stanu zapisów na poszczególnych przedmiotach. Często przed II etapem wyborów zamykane są przedmioty podlimitowe - ku rozżaleniu studentów, którzy je wstępnie deklarowali. Tymczasem niektórzy wykładowcy gotowi byliby je prowadzić, pomimo niewielkiej liczby zapisów. W takim przypadku serdecznie proszę o zgłoszenie gotowości prowadzenia zajęć podlimitowych. Będzie na to czas od 21 listopada (koniec I etapu deklaracji) do 30 listopada (wtedy Dział Nauczania rozpoczyna pracę nad wstępnym harmonogramem zajęć).
Dyskutowałam z Panią Kierownik Centrum Informatycznego m.in. o możliwości informowania studentów o przyczynach usuwania wykładów, które były dostępne w I etapie. Niestety oznaczałoby to konieczność wysyłania setek maili. Ani Dziekanat, ani CI nie są w stanie wziąć na siebie obsługi tak obszernej korespondencji. Postaram się "hurtowo" zamieścić te informacje na blogu po zakończeniu I etapu deklaracji. Najczęściej przyczyną "znikania" wykładów przed II etapem jest decyzja wykładowcy (nie podejmuje się prowadzenia zajęć podlimitowych). Niestety nie zawsze udaje nam się znaleźć zastępstwo.
Wykładowców, którzy nie mogą prowadzić zajęć w semestrze letnim ze względu na wyjazdy zagraniczne, zbyt duże obciążenia dydaktyczne, sprawy osobiste lub planowane urlopy naukowe - proszę o wskazywanie zastępstwa i to już w trakcie trwania deklaracji a nie w pierwszych dniach zajęć w nowym semestrze. W sytuacji, kiedy przedmiot został umieszczony w ofercie dydaktycznej uczelni, nie można go tak po prostu odwołać. Wielu studentów - szczególnie realizujących ostatni semestr studiów - zostałoby wtedy pozbawionych możliwości zaliczenia przedmiotów kierunkowych lub specjalnościowych. Proszę w związku z tym - tak wykładowców, jak i kierowników poszczególnych jednostek - o pomoc w rozwiązaniu problemów z obsadą zajęć lub ich usunięcie z oferty dydaktycznej na przyszły rok.
Na zakończenie trafny, choć mało optymistyczny obrazek, który podesłała studentka na FB (Dziękowanie Pani Alicjo i proszę przypomnieć o informacjach w kolejnym semestrze ;-)
Źródło: 9gag.com |
Witam Panią,
OdpowiedzUsuńOtóż chciałem wybrać w 1 turze deklaracji przedmioty do specjalizacji z Zarządzania, Zarządzania wartością firmy.
Mam mały problem, wpisując przedmioty: Tworzenie wartości w gospodarce usług, Polityka dywidendy, Relacje inwestorskie i raportowanie wartości- system pokazuje mi, że nie ma takich przedmiotów,a można je zobaczyć w ofercie dydaktycznej na ten rok.
Co w takim przypadku mam zrobić?
Będzie to mój ostatni semestr na tym kierunku, a tych przedmiotów będzie mi brakować do skończenia specjalizacji oraz ukończenia szkoły.
Pozdrawiam
najlepiej chyba uderzyć do CI
UsuńKamilu, nie umiesz szukać. Za pierwszym razem znalazłem wszystkie wymienione przedmioty.
OdpowiedzUsuńI nie trzeba robić specjalizacji, żeby ukończyć szkołę (czyli pewnie w domyśle otrzymać dyplom).
Szanowne Panie Dziekan,
OdpowiedzUsuńpo przeczytaniu regulaminu deklaracji oraz pytań i odpowiedzi pod poprzednim postem na temat deklaracji, chciałabym uzyskać jednoznaczną odpowiedź na pytanie:
Czy w II etapie deklaracji można usuwać przedmioty z I etapu mimo braku kolizji?
(brak możliwości usuwania przedmiotów z I etapu ma DSL i choć wiem, że są to dwie osobne jednostki, to dla własnego bezpieczeństwa wolę się upewnić u najlepszego źródła)
Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Na razie dopuszczamy taką możliwość. Po opublikowaniu wstępnej wersji planu zajęć może się przecież zdarzyć, że ktoś zrezygnuje z określonych wykładów. Jeśli okaże się, że prowadzi to nadużyć (tego obawia się DSL i stąd - może słusznie - zakaz usuwania deklarowanych przedmiotów) i zapisują się Państwo masowo jako martwe dusze na zajęciach - to w kolejnym semestrze wykluczymy taką możliwość. Proszę więc odpowiedzialnie podchodzić do kwestii deklarowania przedmiotów. Natomiast wykluczone będzie dokonywanie jakichkolwiek korekt po zamknięciu drugiego etapu. Jeśli ktoś przesadzi z deklaracjami, to ma obowiązek realizować deklarowane przedmioty.
UsuńDodam jeszcze, że zapisując się na przedmioty jako martwe dusze - w rzeczywistości robicie niedźwiedzią przysługę kolegom, którym w ten sposób chcecie "pomóc" uruchomić zajęcia. Wykład przejdzie do drugiego etapu deklaracji, studenci się rozmyślą/wypiszą i wtedy wykład zostanie zamknięty, bo okaże się jednak podlimitowy. A garstka ludzi, którzy chcieli "na poważnie" go realizować - zostanie na lodzie. W każdym razie eksperymentujemy z nową wersją deklaracji i w razie dużego szaleństwa w kolejnym semestrze będziemy postępować znacznie bardziej rygorystycznie. Tej jesieni studenci nauczyli nas, że nie należy akceptować korekt po zamknięciu drugiego etapu deklaracji. Zobaczymy, czego nauczą nas tym razem ;-)
UsuńDo której godziny otwarty będzie system deklaracji?
OdpowiedzUsuń(Przepraszam, jeśli pytanie już padło.)
do 24.00
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńDzień dobry!
OdpowiedzUsuńJestem studentką pierwszego roku. Od przyszłego semestru chciałabym zmienić kierunek z FIR na MSG. W dziekanacie dowiedziałam się, że istnieje taka możliwość, jednak mogę się z tym zgłosić dopiero po zaliczeniu pierwszego semestru.
Stąd moje pytanie: czy mogę zadeklarować się już na przedmioty (30ECTS) z zakresu MSG, wykorzystując w obecnej sytuacji opcję: pozostałe przedmioty? I w ogóle nie realizować przedmiotów kierunkowych z FIR i związanych z tym kierunkiem? Czy jednak zgodnie z czerwonymi komunikatami (odpowiednio: brak 18.0 pkt. ECTS, brak 6.0 pkt. ECTS) muszę zadeklarować się na przedmioty z FIR'u?
Będę ogromnie wdzięczna za odpowiedź.
Pozdrawiam,
M. Piekarska
sygnały z WD są dla Państwa wyłącznie wskazówkami - w poprzednich latach studenci zwlekali do ostatniego semestru z deklaracją przedm.kierunkowych a potem dziwili się, że są skreślani z braku zrealiowanego kierunku
UsuńWitam,
OdpowiedzUsuńChciałabym zrealizować podczas studiów magisterskich dwie specjalizacje jak powinnam to formalnie załatwić? Czy wybieranie przedmiotów z tych specjalizacji wystarczy?
Pozdrawiam
wystarczy
UsuńDobry wieczór,
OdpowiedzUsuńPodsumowując temat deklaracji, jako studenci przyszłego drugiego semestru:
1) możemy wybierać dowolne przedmioty - nie musimy trzymać się zasady widocznej w WD (minimum 18 ECTS przedmiotów kierunkowych i 6 ECTS specjalizacyjnych) i możemy przykładowo wybrać np 30 ECTS kierunkowych i brak specjalizacyjnych
2) w II turze deklaracji możemy usuwać dowolne przedmioty, pomimo braku kolizji?
Z góry dziękuję za pomoc.
tak - ale jeśli mają Państwo tak poważny problem z doborem przedmiotów w I terminie, jak to pokazuje liczba zapytań, to znaczy że wstępny harmonogram zajęć możecie z góry wywalić na śmietnik, bo dzięki Waszym masowym migracjom nowy harmonogram będzie kompletnie zmieniony - czy tak trudno jest w I etapie wybrać wyłącznie te przedmioty, na których Państwu zależy?
UsuńOwszem, jest bowiem dosyć trudno wybierać przedmioty bez znajomości nawet wstępnego harmonogramu zajęć na przyszły semestr.
Usuń1) Może się bowiem skończyć tak, że będziemy mieli same kolizje, a u innych wykładowców miejsca będą już zajęte.
2) Duża grupa studentów II stopnia jednocześnie pracuje i studiuje, w związku z czym zależy im na zajęciach przykładowo tylko rano bądź po godz. 17. Wybierając przedmioty w ciemno nie ma możliwości oszacowania, który wykładowca będzie prowadził zajęcia w dogodnej dla nas porze. Są to jak mniemam główne powody dopytywania się przez studentów o kwestie ewentualnej korekty deklaracji.
Przecież kilkakrotnie była mowa o możliwości korekty w II terminie i to nie tylko w przypadku kolizji. Jaki więc problem z nieznajomością wstępnego harmonogramu zajęć (którego nie zna na razie nikt - i również tłumaczyłyśmy dlaczego)?
Usuń