18 lut 2013

3 ważne wiadomości plus nowa zakładka

Po pierwsze trwa II etap deklaracji dla studentów I semestru (pn-wt) - proszę pilnować terminu!

Po drugie (w kwestii wyższych semestrów): została rozesłana na Państwa skrzynki mailowe informacja o dodatkowym dyżurze dziekańskim w sobotę 23 lutego o godz. 13.30, który zostanie poświęcony wyłącznie kwestii zapisów na zajęcia (z innymi sprawami kierować się na dyżury prodziekanów). Oczywiście dyżur nie dotyczy przypadków kolizji, które zostały omówione tutaj. Przypominam, że podania o dopisanie muszą zawierać zgodę wykładowcy, który prowadzi dany przedmiot.

Po trzecie - ponieważ kolejna fala studentów zakończyła I semestr, to ponownie zaczynają się pytania o zgodę na II kierunek i ew. związaną z tym odpłatność (temat obszernie dyskutowany był jesienią). 
W skrócie: podanie należy kierować do dziekana, a odpłatność zależna jest od tego, czy dana osoba spełnia kryteria stypendium rektorskiego. Opłaty nie wnosimy z góry, lecz z dołu (tzn. dopiero wtedy, kiedy okaże się, że po zakończeniu I semestru na II kierunku, że student nie spełnia kryteriów stypendium). Oznacza to, że po zakończeniu I semestru trzeba po prostu pilnować, czy "łapiemy się" na stypendium, czy nie. Jeśli nie, to na indywidualnym koncie w WD pojawi się należność. Można wtedy zrezygnować z dalszych studiów na II kierunku, w pewnym sensie bezkarnie, bo studenci studiów stacjonarnych mają 30 ECTS ekstra na tego typu pomyłkę. Jedyna uwaga: na I kierunku wtedy już nie mamy tych ekstra 30 ECTS!

Niejako poza powyższymi sprawami zwracam uwagę, że na pasku bloga pojawiła się kolejna zakładka "oświadczenia do systemu POL-on". Studenci starszych semestrów orientują się już o co chodzi - studenci świeżo zrekrutowani teoretycznie też powinni wiedzieć (oświadczenia obowiązuję także na studiach licencjackich), ale dla ułatwienia publikuję zasady ich wypełniania, ponieważ już pojawiają się pytania (głównie ze strony osób, które studiują na II kierunku).

System będzie otwarty od 25 lutego (na pewno będziemy Państwu o tym przypominać). Budzi on wiele wątpliwości i pytań - sama od podstaw uczyłam się, o co w nim chodzi i mam nadzieję, że ta swoista ściąga trochę ułatwi Państwu życie. Opracowana została na podstawie ponad 200 pytań, jakie kierowali Państwo w sprawie oświadczeń za pośrednictwem bloga i poczty, więc wiele zawiłości zapewne już opanowaliśmy, ale życie obfituje w niespodzianki ;-)

67 komentarzy:

  1. O jakich wiadomościach mowa? Czy na 100% wszyscy studenci otrzymują maile? Gdzie mogę zgłosić ewentualne błędy? Mimo wszystko chciałbym wiedzieć, czy i ja na pewno powinienem coś dostać, a nie dostałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat ta wysyłka dotyczyła semestrów wyższych niż I. Jeśli Pan należy do tego grona i nic nie dotarło, to proszę sprawdzić skrzynkę spam, sprawdzić, czy konto nie jest przeładowane - a jeśli nic z tych rzeczy, to pisać do CI. Proszę też o info, jak się sprawa wyjaśni, bo to niepokojący sygnał i nie wiem, czy interweniować w CI, czy nie...
      Maile wysyłane są komunikatorem do grupy studentów wyłonionej wg określonego filtra (dzisiaj odrzucono tylko I semestr)

      Usuń
    2. Pytanie czy osoby, które zaczęły studia w październiku (zaoczne) jeszcze nie wiedza czy zaliczyly sesje są juz na 2 czy wciaz na 1 semestrze wg tego filtra? Bo ja również nic nie dostałam

      Usuń
    3. postaram się to jutro wyjaśnić, bo tych zgłoszeń jest podejrzanie dużo (także na FB) - coś musi być na rzeczy...

      Usuń
  2. Dyżur dziekański i kwestia zapisów na zajęcia?! Czyli Pani Dziekan nie odrzuca już wszystkich podań, niezależnie od wypisanych na nich próśb i tłumaczeń? A jeżeli chciałabym się z przedmiotów wypisać to też mogę przyjść? ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podania będę rozpatrywała tak, jak zwykle, z całkowitą pieczołowitością - uważam jednak, że dla uniknięcia wszelkich nieporozumień, każdy student powinien przy tym być.

      Usuń
  3. Dodam, że nie otrzymałam żadnej wiadomości na skrzynkę @sgh.waw.pl.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę skontaktować się z CI. Coraz bardziej mnie to niepokoi, bo jest Pani kolejną osobą, która twierdzi, że ta wiadomość nie dotarła.

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,

    ja odnośnie mojego postu we wcześniejszym wpisie (tutaj: http://takdladsm.blogspot.com/2013/02/ostatnie-przypomnienie_17.html#comment-form). Po przeczytaniu instrukcji dotyczących składania oświadczeń dochodzę do wniosku, że gdy rozpocząłem studia stacjonarne na UW po 30.09.2012 (decyzja o przyjęciu była jednak przed 30.09.2012), jednak z tych studiów zrezygnowałem (skreślenie z listy studentów) wyrabiając jedynie 3 ECTSy, powinienem składać oświadczenie nr 1, tzn. dla studentów rozpoczynających studia na I kierunku. Dodam tylko, że na SGH dostałem się w rekrutacji na semestr letni 2013. Czy dobrze rozumuję?

    Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze Panu powiem, że sama mam z tym problemy, ale sądzę, że ma Pan rację. Ten "I kierunek na UW" powinien jak gdyby liczyć się do czasów "niebyłych", czyli pozostaje czysta karta, która pozwala Panu podjąć studia na dowolnej uczelni, nieodpłatnie, jako I kierunek. Poza tym - na Boga - mówimy o 3 ECTS - mam nadzieję, że nawet najbardziej bezduszny pracownik Ministerstwa nam to uzna ;-)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź, jednak muszę być na 100% pewny, czy składam poprawnie oświadczenie - gdzie mógłbym uzyskać takie informacje? Czy w przypadku niewyrobienia żadnych ECTSów na UW nie byłoby problemu? Nie ukrywam, że te 3 ECTSy to punkty za zaliczenie Rachunkowości Zarządczej, którą chciałbym przepisać z UW na SGH.

      Jeżeli chodzi o Ministerstwo, to kontaktowałem się z nimi dwukrotnie i dwukrotnie otrzymałem odpowiedź, że będę musiał zapłacić jedynie za 3 dodatkowe ECTSy (bo łącznie wyrobię 123 ECTSy - 120, żeby ukończyć studia na SGH oraz 3 ECTSy z UW). Czy to dla Pani ma sens:)?

      Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Jedynym pewnym źródłem informacji jest Ministerstwo Szkolnictwa Wyższego, czyli autor tego systemu. Nabrałam wątpliwości, kiedy Pan pisze, że chce mieć uznane te studia na UW ze względu na przedmiot.
      Odpowiedź z Min., którą Pan cytuje jest absurdalna - przecież jeśli Pan przepisze 3 ECTS z UW, to nie zrobi już Pan tego przedmiotu na SGH, czyli na SGH będzie Pan musiał zrealizować wyłącznie 117 ECTS. W każdym razie tyle matematyka...
      Poza tym rzecz nie tylko w tych 3 ECTS-ach. Najważniejsze czy kierunek realizowany w SGH jest I czy II, bo jeśli II, to istnieje ryzyko, że będzie odpłatny (chyba, że spełni Pan kryteria stypendium Rektora, a o to niełatwo..).
      Kluczowa rzecz - czy składał Pan oświadczenie na UW?

      Usuń
    4. Tzn. w ministerstwie nie mówiłem, że chcę przepisać przedmiot, zapytałem tylko, co w przypadku gdy będę miał te 3 ECTSy ponad limit 120. To, że w przypadku przepisania na SGH muszę wyrobić 117 ECTSów to już inna sprawa, więc w ministerstwie udzielili mi jak najbardziej poprawnej matematycznie odpowiedzi:).

      "Nabrałam wątpliwości, kiedy Pan pisze, że chce mieć uznane te studia na UW ze względu na przedmiot." - nie do końca rozumiem, co ma Pani na myśli pisząc o uznaniu studiów na UW?

      Z logicznego punktu widzenia - dlaczego kierunek na SGH miałby być uznany za drugi, skoro studiuję tylko jeden kierunek - właśnie ten na SGH?

      Z tego co pamiętam, takie oświadczenie złożyłem.

      Pozdrawiam

      Usuń
    5. Drugi kierunek nie oznacza, że muszą być realizowane jednocześnie dwa, tylko że student podjął najpierw jeden kierunek a potem drugi, niezależnie od tego czy ten pierwszy kontynuuje czy nie. Postaram się na własną rękę wywiedzieć.

      Usuń
    6. Czyli idąc tym tokiem myślenia, nawet w przypadku nie ukończenia I semestru studiów na pierwszym kierunku, drugi kierunek byłby w całości płatny? Tzn. musiałbym płacić za 120 ECTSów? To jest trochę absurdalne, ponieważ wiele osób często zmienia kierunek po jednym semestrze, z różnych powodów.

      Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń
    7. Odpłatność nie powinna wchodzić w grę, bo na poczet pomyłki Ministerstwo darowuje Państwu 30 ECTS. Tak, jak Pan pisze - wiele osób zmienia kierunek po I sem., bo np. okazuje się niezgodny z ich zainteresowaniami. Dlatego studiujący nieodpłatnie mają gwarantowane 120 ECTS plus 30 ECTS na błędy. I ten Pana przedmiot na UW powinien pomniejszać wyłącznie pulę 30 ECTS "na pomyłki". To z kolei oznacza, że Pan nie tylko ma prawo nadal zrealizować 120 ECTS w SGH, ale zachowuje pan 27 ECTS "na pomyłki". Do tego momentu nie mam wątpliwości - wątpliwości biorą się dopiero, jak patrzę na system oświadczeń - żadna z podanych możliwości nie pasuje mi do Pańskiego przypadku. Stąd wolałabym skonsultować to z Min.

      Usuń
    8. Uspokoiła mnie Pani, ponieważ najbardziej obawiałem się o tę odpłatność. Do tej pory myślałem, że dostajemy 90+30 ECTS na studia II stopnia, ale okazuje się, ze Ministerstwo jest bardziej "hojne":). Wg mnie będzie to możliwość pierwsza, ale oczywiście będę czekał, aż sprawa zostanie przez Panią wyjaśniona. Czy są jakieś konsekwencje tego, że studia na SGH zostaną przez ministerstwo uznane mimo wszystko za II kierunek?

      Rozumiem, że 30 punktów ECTS, o których Pani napisała, to te same punkty, o których mowa w poniższym wyjaśnieniu:

      "Czy student studiów stacjonarnych w uczelni publicznej może otrzymać, poza przyznanym limitem punktów ECTS, dodatkowe punkty ECTS, które będzie mógł wykorzystać na zajęcia bez wnoszenia opłat?

      Poza ww. limitem punktów ECTS, student studiów stacjonarnych w uczelni publicznej ma prawo bez wnoszenia opłat do korzystania z zajęć na określonym poziomie studiów, za które może uzyskać dodatkowo nie więcej niż 30 punktów ECTS, a student realizujący kształcenie w ramach indywidualnych studiów międzyobszarowych, nie więcej niż 90 punktów ECTS. Ww. punkty ECTS przeznaczone są do korzystania przez studentów z dodatkowych zajęć, nieobjętych programem studiów. Tym samym punkty te nie mogą być wykorzystane przez studenta studiów stacjonarnych w uczelni publicznej do powtarzania określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce. Uczelnia publiczna może bowiem pobierać opłaty za powtarzanie zajęć na podstawie art. 99 ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym po zmianach i na podstawie umowy zawartej ze studentem."?

      Pozdrawiam

      Usuń
    9. A co z konsekwencjami uznania kierunku na SGH za drugi II kierunek?

      Usuń
    10. byłby odpłatny, co w Pana sytuacji wydaje się absurdalne - dlatego w mojej opinii powinien Pan uznać kierunek rozpoczęty na UW za niebyły i zaznaczać obecnie w SGH opcję I - ale proszę dać mi czas na stuprocentowe upewnienie się.

      Usuń
    11. Rzeczywiście wydaje się to absurdalne, tym bardziej w kontekście tych 30 darmowych ectsów, czyli tak jakby 1 semestru na sprawdzenie (właśnie taki semestr miał miejsce w moim przypadku). Po co ministerstwo miałoby dawać 1 semestr na sprawdzenie, żeby później uznać studia, na których ten semestr został odbyty (a właściwie nieodbyty albo niezaliczony, ponieważ był to tak jakby semestr próbny) za I kierunek, co jest równoznaczne z płatnością za II kierunek, który w rzeczywistości jest kierunkiem pierwszym? Trochę to pogmatwane.

      Pozdrawiam

      Usuń
    12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    13. Znalazłem następujący artykuł, w którym autorzy powołują się na wypowiedzi osób z Ministerstwa: http://www.perspektywy.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=4727&Itemid=106

      Czytamy tam m.in., że:

      "- Każdy student ma gwarancję bezpłatnego ukończenia pełnych studiów, także w przypadku zmiany kierunku po pierwszym zaliczonym semestrze - podkreśla rzecznik Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego Bartosz Loba."

      Więc skoro można przeczytać takie wypowiedzi osób z ministerstwa, to chyba nie ma żadnej wątpliwości, że w moim przypadku studia na SGH będą bezpłatne (co chyba jest tożsame z uznaniem ich za I kierunek, czy tak?)?

      Pozdrawiam:)

      Usuń
    14. Tak - bo pierwszy zaliczony semestr to właśnie 30 ECTS.
      Ale już dzwoniłam do Min. - wszystko jasne. Wypełnia Pan pierwszą opcję, tak jakby studia na SGH były Pana pierwszym kierunkiem.
      pozdr

      Usuń
    15. Dziękuję serdecznie za pomoc i poświęcony czas:)

      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Witam,
    Ja również nie otrzymałam żadnej wiadomości na @sgh.waw.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Pani Marto - jutro - niezależnie od Państwa kontaktów z CI - poproszę o wyjaśnienia. Na szczęście informatycy mają dostęp do całej historii z wysyłki - jeśli poczta odbija, to powinni mieć taki ślad w systemie.

      Usuń
    2. cała wysyłka poszła ręcznie raz jeszcze - jak ktoś dostanie podwójnie to samo info, to przepraszam

      Usuń
  7. Szkoda, że tymi dodatkowymi 30 punktami ECTS nie można dowolnie rozporządzać .... np. przeznaczyć je na powtarzanie przedmiotów. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ustawodawca przewidział tę pokusę i dokonał zastrzeżenia :-)

      Usuń
  8. Szanowna Pani Magdaleno,
    ja też nie otrzymałem maila na skrzynkę SGH (na temat dodatkowego dyżuru). Ale zgodnie z tym, co Pani kazała zrobić w tej sprawie, napisałem do Centrum Informatycznego i już go mam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzisiaj na wszelki wypadek wysyłka poszła do wszystkich, więc niektórzy mogą otrzymać ją podwójnie - jeśli tak się stanie to mea culpa

      Usuń
  9. Ja mam takie pytanko.

    Odroczyłam sobie angielski (jestem na I sem mgr stacjonarne FiR) i w związku z tym jest informacja, że trzeba w takim razie zrealizować politykę pieniężną.
    Tyle, że angielski jest za 4.5 ETCS, a polityka pieniężna za 3.
    Wystarczy? W sumie to daje 28.5 ETCS...
    W koljenym semestrze będzie trzeba zrealizować 31.5 ETCS?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wystarczy. W każdym semestrze musi być min. 30 ECTS (o ile nie ma skumulowanej nadwyżki z sem. poprzednich - ale na I sem. wiadomo, że nie ma)

      Usuń
    2. A czy w takim razie można zamiast polityki pieniężnej dobrać sobie inny przedmiot, który byłby za 4.5 ECTS?

      Chciałabym także wiedzieć, do której godziny trwają zapisy, a także czy istnieje możliwość wyboru lub zmiany przedmiotu po terminie zapisów internetowych, ponieważ dopiero jutro będę wiedziała, czy nie kolidują mi one z zajęciami na innej uczelni.

      Usuń
    3. po zamknięciu systemu nie będzie można dopisywać się na papierze...

      Usuń
    4. A czy można zamiast polityki pieniężnej dobrać sobie inny przedmiot, który byłby za 4.5 ECTS? I do której godziny trwają zapisy?

      Usuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Szanowna Pani dziekan jak długo moze byc rozpatrywane podanie o przedluzenie sesji (maksymalnie)? zlozylem je elektronicznie przez WD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. od ręki, o ile je dostałam - proszę na mój adres służbowy (mkachni[at]sgh.waw.pl) podać nazwisko, to będę w stanie sprawdzić, co się dzieje

      Usuń
    2. Ja chciałbym dowiedzieć się, gdzie móżna sprawdzić czy podanie o zmianę promotora zostało zaakceptowane. Zaniosłem je osobiście do dziekanatu.

      Usuń
    3. To i ja się podepnę pod to pytanie, ponieważ mam ten sam problem. Elektroniczne podanie o przedłużenie sesji złożyłem w WD 17.02. Czy jest możliwe, że jeszcze nie dotarło ono do Pani Dziekan bądź jeszcze czeka w kolejce?

      Usuń
    4. Podania i wczoraj i dzisiaj rozpatrywalismy na biezaco. Mozna np sprawdzic u swojego asystenta toku

      Usuń
    5. Dziękuję za odpowiedź. Rozumiem więc, że podanie powinno już być rozpatrzone. W takim razie skontaktuje się ze swoim asystentem toku i postaram się dowiedzieć o co chodzi.

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Szanowna Pani Magdaleno,

    znajduję się w podobnej sytuacji co Marx. W październiku podjęłam studia drugiego stopnia na UW, z których zrezygnowałam po przyjęciu na SGH. W czwartek otrzymam z powrotem moje podanie o skreślenie ze studiów z podpisem dziekana mojego wydziału UW.

    Chciałabym się upewnić czy podobnie jak Marx mam wypełnić pierwszą opcję oświadczenia, a moje studia na SGH będą nieodpłatne? Na UW nie wykorzystałam wszystkich 30 ECTSów, ponieważ nie podeszłam do części egzaminów.

    Byłabym Pani bardzo wdzięczna za potwierdzenie powyższej informacji.

    Łączę pozdrowienia,
    Magdalena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanowna Pani Magdaleno,
      najpierw polecę wpis Pani Dziekan Górak-Sosnowskiej (http://takdladsm.blogspot.com/2012/09/pani-magda-i-pani-kasia.html)
      a teraz do rzeczy: ten sam przypadek, ta sama zasada (proszę dokładnie pamiętać, ile ECTS Pani wykorzystała, bo o tyle pomniejszona zostanie pula 30 ECTS "na pomyłki")
      pozdr :-)

      Usuń
    2. Serdecznie dziękuję za pomoc :)!

      Usuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam
    Moja sytuacja jest następująca otóż brakuje mi 3 ECTS jedyny przedmiot, który mogłabym dopisać jest niedostępny ze względu na brak miejsc u danego wykładowcy. z informacji uzyskanych w dziekanacie najpierw powinna udać się do tego wykładowcy o wyrażenie zgody na dopisanie a następnie do dziekana o dopisanie - mogę to zrobić na pierwszym zjeździe. Teraz pojawił się termin 21.02 i składanie podań aczkolwiek wydaje mi się że on dotyczy tylko osób które mają kolizje. Bardzo proszę o informację czy ja też muszę jutro zanosić to podanie czy tylko w sobotę iść do wykładowcy i następnie na wyznaczony dyżur dziekana o godz 13:30 ze zgodą!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam serdecznie,

    złożyłam do Dziekanatu informację, iż pojawiła się kolizja w moim planie zajęć. Początkowo zadeklarowałam 43,5 ECTS na ten semestr.
    Interesują mnie kwestie:

    1. Czy możliwe jest, że nie uzyskam ZGODY na dostęp do Wirtualnego Dziekanatu w dniach poniedziałek-wtorek? (?!) [taką informację uzyskałam od Asystentki Roku]
    2. Co by się stało, gdybym nie poinformowała Dziekanatu o Kolizji w planie?
    3. Jak wygląda proces usuwania kolizji - usuną się oba przedmioty?
    4. Skoro w dalszym ciągu [nawet po usunięciu obu przedmiotów] przekraczam 30 ECTS, czy oznacza to, że nie będę mogła wybrać ani jednego z nich? Ani też dobrać tego drugiego przedmiotu u np. innego wykładowcy/w innej grupie?
    5. Jeśli wszystkie założenia z punktu 4. są spełnione, to czy mogę "ręcznie" dopisać się do przedmiotów, na których mi zależy? Jeśli tak, to kiedy - przecież "specjalny dyżur dla dopisujących się" jest już w najbliższą sobotę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli student sam nie usuwa kolizji, to usuwa go system elektroniczny (obydwa kolidujące przedmioty). Wszystkie podania dotyczące kolizji rozpatrzę najpóźniej jutro i CI otrzyma listę osób, dla których będzie otwarty ponownie system. Jeśli Pani ma kolizję, to nie ma powodu, żebym nie rozpatrzyła pozytywnie podania. Myślę, że asystentka pomyliła Pani przypadek ze studentami, którzy po prostu zlekceważyli terminy deklaracji...

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź, ale mam wrażenie, że nie uzyskałam niestety wszystkich informacji, o które prosiłam [punkty 4 oraz 5].

      Usuń
    3. zasada nr 8 (http://takdladsm.blogspot.com/p/blog-page_20.html)

      Usuń
    4. Dobrze, dziękuję, w takim razie do zobaczenia na dyżurze :)

      Usuń
  17. Szanowna Pani Dziekan,
    czy w najbliższą sobotę mogę zgłosić się do Pani z prośbą o zmianę kierunku studiów, czy termin ten dotyczy tylko i wyłącznie kwestii zapisów na zajęcia? Dodatkowo powstaje pytanie, w momencie gdyby Pani decyzja była pozytywna, czy mogę dopisać się przez podanie do wszystkich przedmiotów związanych z nowym kierunkiem i do kiedy powinienem takie skompletowane o podpisy wykładowców podanie złożyć?
    Z góry dziękuje za odpowiedź.
    Z wyrazami szacunku,
    Mateusz P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Mateuszu - jeśli zmiana kierunku wymaga zmiany zadeklarowanych przedmiotów, to wchodzi w grę wyłącznie sobota. Pora wreszcie zacząć semestr...

      Usuń
    2. Szanowna Pani Dziekan,
      jestem na studiach niestacjonarnych więc w tą sobotę mam dopiero pierwszy zjazd. Jeśli chodzi o przedmioty, to wszystkie obecnie zadeklarowane wymagają zmiany.Obawim się natomiast że komplet podpisów od wykładowców będę mógł skompletować dopiero na drugim zjeździe.
      W takim razie pojawię się w sobotę.
      Dziękuje za odpowiedź

      Usuń
    3. W takim razie załatwimy to przy pomocy zgody warunkowej a Pan zacznie potem kurs po wykładowcach. A co do "jestem na niestacjonarnych" :-) - zasada nr 2 z netykiety i nie będzie trzeba uzupełniać informacji ;-)

      Usuń
  18. odnośnie tych podań i wizyty u dziekana w sobotę to mam być na jakimś druku pobranym ze strony czy wystarczy napisać samemu prośbę o dopisanie do danego przedmiotu i wykładowcy i podpis wykładowcy?. Na stronach znalazłam tylko podanie o usunięcie kolizji więc bardzo proszę o informację

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Druku w tym celu nie przewiduję, bo do deklaracji służy system elektroniczny, więc proszę "sklecić" podanie wg własnego uznania. Ważne, żeby wyraźnie widać było, o jakie przedmioty chodzi (nazwa i sygnatura) i na jakie przedmioty wyrazili zgodę wykładowcy.

      Usuń