17 lut 2013

Ostatnie przypomnienie...

...przed poniedziałkową turą zapisów dla I semestru. Była o tym mowa obszernie tutaj, ale serdecznie proszę "pierwszaki", żeby pamiętać, bo to już najbliższy poniedziałek i wtorek.

Szczególnie uczulam te osoby, które I poziom studiów ukończyły na innych uczelniach i nie nawykły do naszego systemu zapisów na zajęcia. Jeśli Państwo nie skorzystają z zapisów w WD, nie będą Państwo mogli podjąć studiów.

Po zakończeniu zapisów, proszę sprawdzić, czy na Państwa indywidualnych kontach odnotowane zostały wszystkie zadeklarowane przedmioty. A potem postarać się nadrobić pierwszy tydzień zajęć ;-)

30 komentarzy:

  1. Witam, o której godzinie ruszają jutro zapisy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ogół zapisy ruszają o 10...

      Usuń
    2. Tym razem najpewniej też - informatycy z rana zazwyczaj przeprowadzają ostatni test i dopiero otwierają system dla studentów

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam,

    W moim WD zakładki " bieżący semestr" i "przedmioty realizowane" są nadal puste. Deklaracje zostały zaakceptowane. Czy mam się czym martwić, czy z czasem wskoczą tam moje przedmioty? Jest to I semestr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytanie informatyczne --> wirtualny.dziekanat@sgh.waw.pl

      Usuń
  4. Witam,

    czy w przypadku deklaracji większej niż 30 liczby punktów ECTS (zadeklarowałem dodatkowo Politykę Pieniężną na FIR) trzeba dopełnić jakichś formalności np. w dziekanacie, złożyć jakieś pismo, czy coś w tym stylu:)? Czy po prostu deklaruję większą liczbę punktów i nic już z tym nie robię?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy są jakieś istotne kwestie, które powinienem rozważyć wybierając e-learningi?

    Przykładowo mam do wyboru przedmiot Business Intelligence w wersji wykładowej i e-learning. Jest jakaś istotna różnica poza formą prowadzenia? Obie sygnatury zaczynają się od 23307 także kwalifikują mi się jako przedmiot dotyczący specjalizacji..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy, czy bardziej odpowiada Panu kontakt z wykładowcą w realu, czy też zdecydowanie woli Pan zrealizować przedmiot siedząc przy klawiaturze komputera (na tym w skrócie polega e-learning). Z punktu widzenia realizacji kierunku oczywiście nie ma to znaczenia - to tylko kwestia indywidualnych preferencji studenta.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Mam trochę złe doświadczenia z e-learningiem ponieważ u mnie na uczelni też wymyślono coś podobnego jednak po czasie okazało się, że to tylko "materiały pomocnicze" do wykładów;)

      Usuń
    3. Dodatkowe materiały to w SGH tzw. "niezbędnik" - np. mój wygląda tak: http://www.e-sgh.pl/kachniewska/SPP

      Natomiast e-learning to jest normalny wykład w wersji wirtualnej, choć jak zwykle jego jakość zależy od wykładowcy. U mnie merytorycznie wykład z e-l. nie różni się niczym od wykładu na auli.

      Usuń
  6. Witam,

    Pragnę zadać kilka pytań dotyczących bieżących zapisów, zanim zmarnuję kolejną porcję czasu na to, by złożyć podanie, które i tak zostanie odrzucone, oraz uczestniczyć w zajęciach, których i tak nie będę mógł zaliczyć.

    Otóż:
    1) w zeszłym tygodniu we wtorek i w czwartek przybyłem na 2 interesujące mnie wieczorne kursy, grupy okazały się być pełne (rozumiem, chodzi o pojemność sal komputerowych),
    2) nic to, znalazłem sobie przedmiot kierunkowy Statystyka matematyczna I, który nie dość, że mnie interesuje, to jeszcze pasuje mi termin i jest on obowiązkowy,
    3) pomyślałem: "No, na taki przedmiot to tłumów chętnych pewnie nie ma!",
    4) miałem rację, gdyż na 66 miejsc zajętych jest zaledwie 37: hurra, droga wolna!
    ALE!
    5) otwarto 2 grupy ćwiczeniowe, w WD przy jednej z nich widnieje 33/33 (ta mi akurat pasuje idealnie do planu tygodnia), przy drugiej 4/33 !!! W czasie zajęć drugiej grupy mam wykład i to do tego prawdopodobnie najciekawszy i najbardziej rozwijący ze wszystkich na I-szym semestrze,
    6) okazuje się, że zajęcia grupy "33/33" odbywają się w aulach (VI oraz III), a więc nie ma mowy o ograniczeniu jakichkolwiek zasobów typu komputery, krzesła, etc.

    W świetle powyższego:
    Czy mogę liczyć na pozytywne rozpatrzenie mojego podania w opisanej sprawie, a co za tym idzie, dopisanie mnie do grupy wykładowej i którejkolwiek ćwiczeniowej?
    Oczywiście, jutro pierwsze, co zrobię, to pojawię się na ćwiczeniach i zapytam wykładowcę o zgodę, ale nie wierzę, żeby miał coś przeciwko.

    Z góry dziękuję za odpowiedź, bo chciałbym jednak wreszcie poznać swój rozkład aktywności w poszczególnych dniach tygodnia.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Domozych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinien Pan otrzymać mailową informację o dodatkowym dyżurze dziekańskim w sobotę. Info zostało rozesłane automatycznie do wszystkich studentów.

      Usuń
    2. Na mojej skrzynce nic się nie pojawiło i to nie pierwszy raz, kiedy coś z tą pocztą jest nie w porządku. Wykładowca nie mógł mi z jakiejś przyczyny technicznej odpisać na moje pytanie o wolne miejsca w zeszłym tygodniu, więc musiałem pofatygować się osobiście.

      Zresztą w sobotę byłem zajęty pisaniem pracy magisterskiej.

      Czy uzyskam odpowiedź na swoje pytanie?
      Może być na maila wd47199@sgh.waw.pl... o ile zadziała.

      Przepraszam, jeśli brzmię nazbyt arogancko, ale cała sytuacja związana z iluzoryczną możliwością zapisów bardzo mnie irytuje. Chciałbym mieć już ten cyrk za sobą, bo mam na głowie milion innych spraw - na przykład praca w tejże chwili.

      Usuń
    3. Jeśli są problemy z pocztą, to proszę bezwzględnie zgłosić to w CI, bo tam wysyłane są różne komunikaty (także o terminach obron) i CI powinno Panu pomóc. Na podanego maila napisałam.

      Usuń
    4. Niestety, mail nie doszedł, ale wierzę Pani Dziekan na słowo i dziękuję. Zgłoszę ten problem CI.

      Usuń
    5. W sob. o 13.30 będzie dodatkowy dyżur dziekański poświęcony wyłącznie kwestii zapisów (dla sem. wyższych niż I). Ale ze skrzynką proszę zrobić porządek (radzę sprawdzić spam i pojemność). Jak nie pomoże to koniecznie do CI

      Usuń
    6. No dobrze, ale ja jestem na I semestrze...

      Skrzynka jest czyściutka, odkryłem właśnie, że wiadomości są przekierowywane na mój prywatny adres e-mail, ale jak się okazuje - nie wszystkie.

      Usuń
    7. Ojej - no to jasne, że Pan nic nie dostał (info dotyczy wyższych sem.) W takim razie ma Pan system dzisiaj i jutro otwarty i proszę po prostu w nim się zapisywać na przedmioty. Żadne podania nie wchodzą w grę - po prostu wpisuje Pan te przedmioty, na które są miejsca. Przyznam, że teraz to już kompletnie nie rozumiem, w czym rzecz. Jeśli coś nie działa (w sensie informatycznym) to proszę o kontakt z CI.

      Usuń
    8. Bardzo proszę przeczytać zatem punkty 5) i 6) mojego wpisu. Jest dla mnie niepojęte, że w TAKIEJ sytuacji, jak ją opisałem, system uniemożliwia mi zapisanie się na jeden z nielicznych wolnych przedmiotów, na które uczęszczanie ma jakikolwiek sens czy cel.
      Jeśli żadne podania nie wchodzą w grę, ponieważ jestem traktowany dokładnie tak samo jak studenci, którzy mają teraz kłopoty spowodowane wyłącznie własnymi zaniedbaniami - to prawdopodobnie nie dopiszę się już do niczego innego i niewykluczone, że zniechęcę się do tych studiów w ciągu bieżącego semestru.
      Jeśli tego sobie Pani Dziekan życzy - niech tak będzie.

      PS. Po obronie pracy licencjackiej w SGH przewodniczący komisji zapraszał mnie na studia II stopnia - może każdego tak ładnie zapraszacie, a może stało się tak dlatego, że studia I stopnia ukończyłem z oceną celującą. No, a teraz jestem mocno rozczarowany, bo nie mogę w murach Szkoły rozwijać swoich zainteresowań naukowych z powodu polityki Dziekanatu spowodowanej nierozgarnięciem i niedbalstwem masy innych studentów.

      Usuń
    9. Panie Wojtku - ja nie mam podglądu kont studenckich, ale jedyne co mi przychodzi do głowy, to kolizje z innymi przedmiotami. Jeśli rzecz dotyczy informatyki, to pozostaje kontakt z CI, ale jeśli to kolizje, to po prostu nie da się robić dwóch przedmiotów jednocześnie.
      Nie wiem skąd ten napastliwy ton - od godziny staram się śledzić Pańskie wpisy, mimo że jestem (powinnam być) już po pracy i staram się mieć inne życie poza problemami studentów (np. problemy własnych dzieci). Tyle ile mogę zrobić na odległość, bez wglądu w konta i bez kontaktu z informatykami - staram się pomóc. Jeśli uważa Pan, że to za mało - proszę o kontakt z CI lub przyjście na dyżur w godzinach pracy. Sprawy indywidualne studentów w ogóle nie są rozpatrywane na forach internetowych - usiłuję Panu pomóc na tyle na ile się da na odległość.

      Usuń
    10. Napastliwy ton był wyrazem reakcji na stwierdzenie, że "żadne podania nie wchodzą w grę". Jak już Pani Dziekan zauważyła, szybko się denerwuję - przepraszam za to. Jestem wdzięczny za wszelką pomoc udzielaną na tym blogu poza godzinami pracy (ja swoją dopiero przed chwilą skończyłem).

      Niestety, to za mało i rozumiem, że trudno jest rozwiązywać problemy w taki sposób. Jutro poszukam wsparcia w CI, ale...

      ...obawiam się, że innej drogi niż złożenie odpowiednio umotywowanej prośby w formie podania (a tę opcję Pani wykluczyła) nie ma. Niemal pusta grupa ćwiczeniowa koliduje mi z obowiązkowym wykładem, a ta pełna cechuje się limitem 33 uczestników.
      Ćwiczenia odbywają się w auli, więc chyba naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pójść na rękę studentowi sumiennemu, zmotywowanemu do nauki i nie mającemu sobie nic do zarzucenia pod względem dbałości o dopełnienie obowiązków (np. e-deklaracje) - i zwiększyć limit do 40 osób albo nawet połączyć te dwie grupy. Po co grupa 4-osobowa, skoro w drugiej osób jest 33? Problemy z deficytem czasu i sal? Nie, problemy z optymalizacją.

      Czy mogę szukać pomocy w tej sprawie w CI? Nie jestem przekonany. Albo pomoże mi Dziekanat, tj. rozpatrzy moje podanie o dopisanie pozytywnie, albo nikt mi nie pomoże, bo z tego, co mi wiadomo, informatycy zajmują się kwestiami technicznymi, a nie tokami studiowania poszczególnych osób.

      Bardzo chętnie spotkam się z Panią Dziekan podczas dyżuru, chętnie porozmawiam z pracownikiem CI, naprawdę chciałbym też złożyć podanie - ale czy warto? Boję się, że wszystkie moje wysiłki spełzną na niczym i będę sobie jedynie pluć w brodę, że nie poprzestałem na ofercie dydaktycznej w wersji "basic", zmarnowałem czas i zszargałem sobie nerwy.

      Usuń
    11. Jeśli problem tkwi w kolizji to CI faktycznie nic tu nie pomoże, ale Pan bardzo dawkuje informacje. Proszę przyjść na dyżur do dowolnego prodziekana (w sobotę do mnie będzie najpewniej nieludzka kolejka) i porozmawiać na ten temat.

      Usuń
    12. Tak zrobię i jeszcze raz dziękuję za pomoc.

      Mógłbym bardziej szczegółowo opisać bieżącą sytuację we wpisie 2,3-krotnie dłuższym, ale kto to przeczyta? :)

      Życzę dobrej nocy.

      Usuń
  7. Witam,

    temat nie do końca związany jest z powyższym wpisem na blogu, ale spodziewam się otrzymać tu satysfakcjonującą odpowiedź. Oto mój problem:

    "Mam pytanie odnośnie widniejącego w Wirtualnym Dziekanacie oświadczenia, które należy wypełnić od 25.02.2013 do 04.03.2013. W semestrze zimowym 2012/2013 dostałem się na studia stacjonarne na innej uczelni i wykorzystałem tam 3 punkty ECTS (zaliczenie jednego przedmiotu, który zdecydowałem się zaliczyć, ponieważ planuję go przepisać na SGH), jednak przed końcem semestru zrezygnowałem z tych studiów, ponieważ dostałem się na SGH i zostanę wkrótce skreślony z listy studentów na poprzednim kierunku. Rozumiem, że w takim przypadku muszę wypełniać "Oświadczenie studenta o spełnianiu warunków do podjęcia i kontynuowania studiów stacjonarnych w uczelni publicznej bez wnoszenia opłat dla studentów kontynuujących studia", zaś w rubryce "Ilość wykorzystanych punktów", która to rubryka widnieje obok nazwy mojego kierunku na SGH, powinienem po prostu wpisać ilość punktów ECTS, które uzyskałem w semestrze zimowym na innej uczelni (czyli wartość "3")? Finanse i Rachunkowość (bo na ten kierunek dostałem się na SGH, oczywiście mowa o studiach stacjonarnych) będą po prostu moim "pierwszym kierunkiem"?"

    Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://takdladsm.blogspot.com/p/blog-page_13.html - jeśli nie znajdzie Pan tutaj odpowiedzi to zapraszam na dyżur (mój lub któregoś prodziekana)

      Usuń
  8. Szanowna Pani Dziekan mam takie pytanie. W sobotę 23 wybieram się już na Pani dyżur dziekański jednakże wcześniej chciałabym rozwiać wątpliwości. Wznowiłam studia na IV semestrze studiów stacjonarnych od bieżącego semestru. Podanie o wznowienie złożyłam 11 lutego i nie miałam możliwości wybrania przedmiotów z różnic programowych (10 przedmiotów) poprzez WD w styczniu. 18 lutego otrzymałam pozytywną decyzję o wznowieniu. W dziekanacie wcześniej otrzymałam informację, że będzie istniała możliwość "otworzenia" deklaracje w WD bym mogła się zapisać na przedmioty, jednak w dniu wczorajszym powiedziano mi, żebym złożyła podanie. Do dnia dyżuru dziekańskiego nie będę w stanie zebrać podpisów od wykładowców. Czy w takiej sytuacji Pani Dziekan będzie mogła rozpatrzyć podanie pozytywnie mimo braku podpisów wykładowców?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgoda będzie wówczas wyłącznie warunkowa. Ponieważ nie mogę narzucić wykładowcy obowiązku przyjęcia Pani na zajęcia, to będzie musiała Pani o oto zadbać i asystentka toku dopiero wtedy dopisze przedmiot do Pani konta, kiedy Pani uzyska zgodę wykładowcy.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź

      Usuń