5 mar 2013

Oświadczenia: Reloaded

za: SGH Memes
Podtytuł rodem z Matrixa, na obrazku Him i Mojo Jojo (na swój sposób wymowne w kontekście niniejszego wpisu), a w treści zasadniczej ważna informacja w sprawie oświadczeń. 

Otóż na wniosek Dziekan(ki) Kachniewskiej system oświadczeń POLon zostanie ponownie otwarty dla wszystkich spóźnialskich w dniach 7-8 marca (czwartek-piątek). Jest to ostatnia taka możliwość, ponieważ przed 15 marca - gdy mija ministerialny (=ostateczny i nieprzekładalny) termin - CI musi jeszcze mieć czas na opracowanie danych. 

Oświadczenie ze wszech miar wypełnić warto, gdyż wskazuje na możliwość podjęcia bądź kontynuowania studiów bez wnoszenia opłat. Dotyczy to wszystkich studentów studiujących w Polsce nieodpłatnie na uczelniach publicznych. Brak oświadczenia może skutkować koniecznością samodzielnego wnoszenia opłaty za studia przez danego studenta... A to by było (parafrazując obrazek obok) "even worse than the evilest thing I can imagine".

Przypominamy, że wypełnione w WD i wydrukowane oświadczenie należy złożyć w Dziekanacie u właściwej asystentki toku.

Więcej szczegółów znajdą Państwo w WD oraz na blogu.

41 komentarzy:

  1. A w dziekanacie złozyć do...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. asap - bo termin jest do 8 marca, ale jak doniesie Pan w poniedziałek, to postaram się przeżyć ;-)

      Usuń
    2. Czy można papierowe oświadczenie wrzucić do skrzynki przed Dziekanatem?

      Usuń
    3. por. odpowiedź Dziekan Kachniewskiej poniżej (pytanie od: ewakula)

      Usuń
    4. Dziękuję.

      Mam jeszcze pytanie odnośnie wypełnienia oświadczenia w WD. Niechcący wypełniłam też drugie Oświadczenie "dla studentów kontynuujących studia", a powinnam tylko "dla studentów rozpoczynających studia". Co powinnam zrobić w tej sytuacji?

      Usuń
    5. proszę złożyć w dziekanacie, w formie papierowej, tylko to właściwe oświadczenie i asystentka toku odznaczy złożenie tylko tego jednego

      Usuń
  2. Jaka na tej uczelni jest kosmiczna biurokracja. Mamy 7 Marca i oczywiście dalej nie można wygenerować oświadczenia, mimo że nie ma żadnych, ale to żadnych przeszkód technologicznych, żeby POL'on był czynny od np. daty publikacji tej informacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Polonu to Pan w ogóle nie ma dostępu. Jedynie do WD. A dostęp zostanie włączony, kiedy informatycy przyjdą do pracy. Miał Pan tydzień na złożenie deklaracji i Pan tego nie zrobił, więc proszę raczej docenić fakt, że ktoś otwiera system z powodu Pańskiej niesolidności, zamiast szukać cudzej winy. Poza tym zasada 12 z netykiety, która w szczególności dotyczy marud ukrywających się pod nickami.

      Usuń
  3. Jako osoba, ktora studiowala przez 1 semestr na innej uczelni na II stopniu i w trakcie (przed jego zakonczeniem) zrezygnowala, powinna wskazac w oswiadczeniu w punkcie 2

    "(2) w trakcie zajec dydaktycznych na studiach stacjonarnych pierwszego stopnia/drugiego stopnia/jednolitych
    studiach magisterskich** w uczelni publicznej/uczelniach publicznych**:
    w latach .................................. wykorzystałem(-łam) bez wnoszenia opłat łacznie .............. punktów ECTS;2)"

    ze wykorzystalo sie 30 pkt ECTS?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak rozumiem, nie zdał Pan żadnych egzaminów, a więc nie wykorzystał Pan żadnych ECTS. Jeśli tak, to wypełnia Pan cz. I.

      Usuń
  4. Tak dla pewności: o ile dobrze pamiętam (a oczywiście mogę się mylić) przy danym kierunku w Oświadczeniu w WD powinnam móc wpisać liczbę zrealizowanych pkt ECTS.. Niestety nie mam takiej możliwości.. Jest to błąd systemu czy po prostu powinnam wydrukować oświadczenie i ręcznie wpisać liczbę pkt ECTS?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli Pani wypełnia cz. II (o kontynuacji) to powinna Pani móc wskazać liczbę wykorzystanych ECTS. Jeśli jest jakiś problem, to koniecznie proszę go zgłosić do CI - tutaj jestem bezradna.

      Usuń
    2. Być może był to jedynie krótki problem systemowy, ponieważ już wszystko zaczęło działać poprawnie.
      Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.

      Usuń
  5. Witam, mam pytanie odnośnie II części oświadczenia. Czy studiując zarządzanie na II semestrze magisterskie SGH i anglistykę II rok magisterskie Uniwersytet Warszawski, to czy powinnam zaznaczyć zarządzanie jako drugi kierunek studiów stacjonarnych czy jako pierwszy kierunek studiów stacjonarnych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po pierwsze: odnośnie do
      po drugie: za mało danych - ważne jest kiedy Pani zaczęła studia i z kiedy była data przyjęcia na studia

      Usuń
    2. Witam, mam pytanie odnośnie II części oświadczenia. Czy studiując zarządzanie na II semestrze magisterskie SGH (zaczęłam w październiku 2012, przyjęcie na studia przed 30 września 2012) i anglistykę II rok magisterskie Uniwersytet Warszawski (zaczęłam w październiku 2011, przyjęcie na studia przed 30 września 2011) to czy powinnam zaznaczyć zarządzanie jako drugi kierunek studiów stacjonarnych?

      Usuń
    3. Nie - jako pierwszy (czyli w ub. semestrze cz. I oświadczenia a obecnie część II o kontynuacji ze wskazaniem wykorzystanej liczby ECTS)

      Usuń
  6. Witam,

    chciałbym prosić o potwierdzenie prawdziwości informacji, że będąc na urlopie dziekańskim nie muszę składać tego oświadczenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. składa Pan oświadczenie o kontynuacji studiów, po prostu w bieżącym i w następnym semestrze będzie Pan miał stale tyle samo wykorzystanych ECTS

      Usuń
  7. Witam,
    czy oświadczenie można zostawić w urnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozumiem, że chodzi o skrzynkę na drzwiach? można, ale proszę bezwzględnie dopisać ołówkiem nazwisko swojej asystentki toku

      Usuń
  8. Witam, mam pytanie odnośnie II części oświadczenia. Czy studiując zarządzanie na II semestrze magisterskie SGH (zaczęłam w październiku 2012, przyjęcie na studia przed 30 września 2012) i anglistykę II rok magisterskie Uniwersytet Warszawski (zaczęłam w październiku 2011, przyjęcie na studia przed 30 września 2011) to czy powinnam zaznaczyć zarządzanie jako drugi kierunek studiów stacjonarnych?

    OdpowiedzUsuń
  9. Szanowni Państwo
    Co ma zrobić osoba która wcześniej ukończyła studia magisterskie i powinna wypełnić punkt 4 oświadczenia. W żaden sposób nie mogę ustalić jak to zrobić.

    Z góry dziękuję za odpowiedź na pytanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planowo nie było to możliwe, a w przypadku indywidualnej zgody Rektora nic Pan nie wypełnia.

      Usuń
  10. A czy dane oświadczenie składa się na każdy semestr osobno? Ja składałam w październiku i nie wiem czy powinnam donieść na kolejny również? z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dostała Pani jednoznaczną informację na indywidualne konto pocztowe i to dwukrotnie. Poza tym wszystko opisane jest tutaj: http://takdladsm.blogspot.com/p/blog-page_13.html
      szczególnie polecam pierwsze zdanie!
      teraz już Pani nic nie złoży, bo minęły wszelkie terminy: zarówno ten, który obowiązywał Państwa na wstępie, jak i dodatkowy dla maruderów

      Usuń
  11. dziękuję za informację, ale przecież wcześniej był wpis, że w poniedziałek jeszcze można donieść?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli już Pani złożyła oświadczenie w wersji elektronicznej to oczywiście tak

      Usuń
  12. Zapomniałem złożyć oświadczenia za semestr letni drogą elektroniczną. Rozumiem, że już za późno na cokolwiek. Przyznaję się do błędu, moja wina. Czy wobec tego jest już na 100% pewne, że będę musiał zapłacić za ten semestr. Jeśli tak, to ile? Jak rozumiem dane z oświadczeń zaciągają się elektronicznie w ściśle określonych terminach. Czy są jakieś terminy późniejsze, które pozwoliłyby choćby częściowo obniżyć ewentualną opłatę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brak oświadczenia oznacza tylko i aż tyle, że nie mając Pańskiego zgłoszenia Ministerstwo może (nie musi) cofnąć dotację na Pańskie nieodpłatne studia. Dopóki tego nie robi - studiuje Pan nadal nieodpłatnie - miejmy nadzieję, że się Panu upiecze. A w kolejnych semestrach proszę się pilnować z terminami - przede wszystkim odbierać pocztę, bo przecież każdemu studentowi przypominamy o terminach...

      Usuń
  13. Szanowna Pani Dziekan,

    zostałam przyjęta na studia w trybie zaakceptowania odwołania.
    W dniu 7 oraz 8 marca nie miałam dostępu do WD, a o konieczności złożenia oświadczenia dowiedziałam się dzisiaj z niniejszego bloga. Zdaję sobię sprawę z własnego zaniedbania, ale czy jest jeszcze możliwość abym mogła je w jakiś sposób złożyć?
    Na swoją obronę mam jedynie tyle, że zaraz po przyjęciu na studia prześledziłam ogłoszenia Dziekanatu dla studentów I sem. oraz kilkakrotnie upewniałam się w Dziekanacie, czy powinnam dopełnić jeszcze jakichś formalności poza podpisaniem umowy i dowiedziałam się jedynie o konieczności złożenia podania o dopisanie na przedmioty oraz założenia konta w WD, tak więc zajęłam się tymi sprawami uznając je za najpilniejsze.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Magdo - teraz już nic nie zrobimy. Rozumiem, że Pani nie otrzymała informacji na swoje konto, bo jeszcze nie była Pani wówczas studentką. Jeśli będzie trzeba coś wyjaśniać, to na pewno Pani pomogę, a na przyszłość proszę śledzić skrzynkę pocztową i zamieszczane w niej komunikaty, to sytuacja na pewno się nie powtórzy. Na razie proszę spokojnie zająć się studiami, bo inaczej ta biurokracja zeżre nam wszystkim nerwy...

      Usuń
  14. Rozumiem zatem, że niezłożenie przeze mnie deklaracji nie jest równoznaczne z koniecznością zapłaty za studia i w razie ewentualnych wątpliwości sprawa będzie wyjaśniana, tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak. Brak oświadczenia (a nie deklaracji) jest podstawą do cofnięcia dotacji uczelni, ale jeśli Pani zdoła wykazać, że to pierwszy kierunek studiów, to na pewno wszystko jest do wyjasnienia

      Usuń
    2. Zdecydowanie jest to mój pierwszy kierunek, więc mam nadzieję, że nie będzie z tym problemów. :)
      Dziękuję serdecznie za tak szybką i pomocną odpowiedź. :)

      Usuń
  15. Dzień dobry. Mam pytanie. Zapomniałem złożyć niestety deklaracji.

    Jaki powinien być mój 1-wszy krok w celu naprawy mojego zaniedbania? O ile oczywiście taki krok można uczynić.

    Dziękuję za pomoc.

    Bartek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety Panie Bartku - Ministerstwo jasno określiło termin ostateczny - czasu nie cofniemy - pozostaje w przyszłości bardziej się pilnować (proszę koniecznie odbierać pocztę sgh.waw.pl - o wszystkim przypominamy i to kilkukrotnie)

      Usuń
  16. Szanowna Pani Dziekan,
    Mam pytanie, jeśli złożyłem w terminie w WD Oświadczenie studenta o spełnianiu warunków do podjęcia i kontynuowania studiów stacjonarnych w uczelni publicznej bez wnoszenia opłat w semestrze akademickim, natomiast wydruk tego oświadczenia w formie papierowej zaniosłem do Dziekanatu dzisiaj (tj. 19.03.2013) czy moje oświadczenie zostało przekazane do Ministerstwa? Jeśli nie to jakie dalsze kroki muszę podjąć?
    Dziękuję za odpowiedź
    Michał Jasielski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety - jeżeli nie dołączył Pan wydruku w określonym terminie to Pańskie oświadczenie nie trafiło do bazy POLon. Gdyby groziła utrata dotacji z tego powodu to zawsze jednak łatwiej będzie się tłumaczyć, jeśli takie oświadczenie Pan doniósł później, niż gdyby nie dostarczył Pan go w ogóle.

      Usuń