2 paź 2013

Dopisywanki i inne poterminowe życzenia

za bobnewell.net
Nabrzmiewa w Dziekanacie stos podań w sprawie tradycyjnego dopisywania, wypisywania bądź przepisania się z zajęć, na zajęcia, a nawet między zajęciami. Tradycja ta funkcjonuje głównie w głowach studentów, ponieważ: 
  • § 10.1 Regulaminu głosi, że: "…student ma obowiązek: 1) zapisywać się na zajęcia objęte obowiązującym go planem studiów i programem kształcenia, składając terminowo deklaracje semestralne"; 
  • § 27.1 Regulaminu uszczegóławia: "Przed każdym kolejnym semestrem student jest obowiązany dokonać zapisów na zajęcia w tym semestrze, składając deklarację semestralną w terminie określonym w instrukcji dziekana". 
Dodajmy także:
  • § 27.6 Regulaminu: "Wszystkie przedmioty wskazane przez studenta w deklaracji semestralnej, z uwzględnieniem ewentualnych korekt złożonych w przepisanym terminie, stają się dla niego wiążącym indywidualnym semestralnym planem studiów i podlegają obligatoryjnej realizacji w danym semestrze, chyba że przepis szczególny regulaminu stanowi inaczej lub dziekan zarządzi inaczej". 
Jak rozumiem, chodzi o skorzystanie z furtki oferowanej przez ostatni przytoczony paragraf i nadzieję, że „dziekan zarządzi inaczej”. W tym semestrze podstawą do spełnienia tej nadziei jest:
  • osobiste stawienie się zainteresowanego studenta na dyżurze właściwego prodziekana 
  • z podaniem w ręku, które zawiera pisemną zgodę wykładowcy i uzasadnienie. Każde podanie zamierzamy rozpatrywać indywidualnie (dziekan nie „zarządza inaczej” z automatu, ale jeżeli ma do tego stosowne podstawy). 
Podania już złożone proszę zabrać, albo liczyć się z tym, że mogą zostać rozpatrzone negatywnie. Proszę się również liczyć z tym, że dyżury (pro)dziekańskie mają ograniczoną pojemność, choć i tak w praktyce rzadko kiedy się zdarza że kończą się po regulaminowych 60 minutach…

Powyższa procedura (wizyta na dyżurze i pisemna zgoda wykładowcy) dotyczy zarówno dopisywania, jak i wypisywania się z przedmiotów, oraz zmiany grupy ("bo inna godzina lepiej pasuje").

13 komentarzy:

  1. Witam,

    Mam pytanie dotyczące po części dopisywania się.

    Jeśli znalazłem interesujący mnie przedmiot, który wcześniej nie pasował mi do grafiku, a na który chcę się obecnie dopisać - będę pertraktował z prowadzącym o przyjęcie mnie i potem składał podanie z jego/jej podpisem - to jest jasne. Ale w harmonogramie widnieją różnice między przedmiotami po angielsku i po polsku.

    Pytanie wiąże się z tym jak brane są pod uwagę przedmioty w języku angielskim na które uczęszczają polscy studenci. Czy są traktowane w taki sam sposób jak polskie przedmioty, czy nie?

    Na przykład w harmonogramie widnieją:

    234311-0314 Fundamentals of Project Management (Wykład)
    ale
    234310-1059 Podstawy zarządzania projektami (to już Wykłady i Ćwiczenia)

    Czy na kierunku Zarządzanie będzie to traktowane jako normalny przedmiot do wyboru z listy zawartej w informatorze, czy trzeba będzie jeszcze coś uzupełniać?

    Pozdrawiam,
    Maciej

    OdpowiedzUsuń
  2. Szanowna Pani,
    Mam pytanie dotyczące deklaracji w Wirtualnym Dziekanacie. W moim WD w zakładce "bieżący semestr" nie mam żadnego przedmiotu, jedynie informacje napisaną czerwoną czcionką, że nie ma żadnych zadeklarowanych przedmiotów. W "deklaracji semestralnej" widnieje pierwsza wersja mojej deklaracji, z przedmiotami, z których w późniejszych etapach zrezygnowałam. W "korekcie deklaracji" jest jeszcze inna wersja - ta, którą faktycznie zadeklarowałam na etapie korekt. W związku z tym, moje pytanie brzmi: czy powinnam wybrać się do dziekanatu SM i wyjaśnić sprawę, czy czekać, aż dane pojawią się w WD? Dodam, że wszystkie deklaracje składałam w odpowiednich terminach.
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej chyba jednak zacząć od kontaktu z WD

      Usuń
    2. Witam,
      Mam identyczną sytuacje, brałam udział w deklaracji na początku czerwca, oraz II turze korekt gdyż w I byłam zablokowana, a obecnie w WD widnieje pierwsza wersja mojej deklaracji semestralnej,a w zakładce "bieżący semestr" nie mam żadnego przedmiotu, jedynie na czerwono pisze "brak zapisów w semestrze". Byłam już z moim problemem w dziekanacie ale polecono mi przejść się do bud. S aby problem rozwiązać lecz nic to nie dało stamtąd kazano wysłać mi maila do Dziekanatu lecz dostała maila polecającego żeby wysłać maila do dziekanatu SM. Otrzymałam maila z Dziekanatu SM żeby stawić się z podaniem do pani Dziekan, przyznam szczerze że czuję się trochę w tym wszystkim już zagubiona.
      Pozdrawiam
      Monika

      Usuń
    3. Pani Moniko - na pewno najbardziej bezsensowne jest szukanie pomocy na blogu. Jeśli znajduję czas na blog, to zapewne nie jestem wtedy w dziekanacie, więc nie sprawdzę stanu Pani konta w AlbSie. Nie mam też dostępu do Pani konta w WD. Jeśli problem dotyczy WD - musi Pani zwrócić się o pomoc do WD (jest tam zakładka dla szukający pomocy". W dziekanacie możemy Pani pomóc tylko wtedy, kiedy okaże się, że na Pani koncie w WD są przedmioty, a nie ma ich na koncie w systemie AlbS (tylko do tego systemu mamy dostęp z poziomu dziekanatu). Wtedy dopisalibyśmy przedmioty ręcznie, ale najpierw muszę zobaczyć jakikolwiek dowód, że Pani się na nie zapisała.
      Podsumowując - proszę zwrócić się o pomoc do WD, w skrajnym przypadku poprosić ich o wykaz logowań do systemu.

      Usuń
  3. W sprawie wypisywania, czy na podaniu zanoszonym na dyżur u Prodziekana też jest potrzebna zgoda wykładowcy i uzasadnienie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście - skąd inaczej byśmy wiedzieli, czy wykładowca wyraził zgodę?

      Usuń
  4. Gdzie mogę znaleźć wzór podania o dopisanie się do przedmiotów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gotowca nie ma, ale można wzorować się na podaniach standardowych

      http://administracja.sgh.waw.pl/pl/DSM/zasady/procedury/wzory/Strony/default.aspx

      Usuń
  5. Szanowna Pani Dziekan,

    przegapiłam rejestrację na w WD. Zwróciłam się do wykładowców z prośbą o wyrażenie zgody na dopisanie mnie na przedmioty (chociaż te obowiązkowe na 1 semestrze). Wszyscy mi odmówili argumentując, że Dziekanat zaleca, aby nie wyrażać zgody na takie podania. Kręcę się w kółko między wykładowcami, a dziekanatem i nie wiem co w takiej sytuacji robić. Dodam, że studiuję równolegle prawo na UW, i na niektóre przedmioty muszę zapisać się aby uruchomić procedurę przepisywania ocen, nie będę natomiast nikomu 'zajmować' miejsca.

    Serdecznie proszę o pomoc.

    Jagna Pękala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z DSM została przekazana 3/10 informacja do wszystkich wykładowców o sposobie procedowania w przypadku do/prze/wypisywania z przedmiotów. Na dzisiejszym dyżurze kilkadziesiąt osób miało podania z podpisami wykładowców. Nie rozumiem w czym może być problem (poza tym że niezłożenie deklaracji w WD to podstawa do skreślenia)

      Usuń
  6. Witam,
    jaki jest ostateczny termin składania podań o wypisanie/dopisanie do przedmiotu?
    I gdzie dokładnie w regulaminie jest zapisane, że ta procedura wymaga podpisu wykładowcy? W tym momencie, po dopisaniu się do seminarium magisterskiego, mam nadwyżkę 8 ects. Chcę zrezygnować z przedmiotów, a w takiej sytuacji jestem uzależniona od wykładowcy.

    Pozdrawiam,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym się w tym przypadku trzymała regulaminu, to nikt z państwa nie miałby prawa "ręcznie" zmieniać deklaracji. Obydwa terminy już się zakończyły.
      Jeśli chodzi o rozpatrywanie podań na dyżurach dziekańskich - informacja została podana każdemu studentowi indywidualnie na konto mailowe. Proszę łaskawie sprawdzić pocztę.

      Usuń