19 mar 2014

Ważne - dla osób, które rozpoczęły studia w roku akad. 2012/13!

Szanowni Państwo - po konsultacji z ZRP (Zespół Radców Prawnych) podjęliśmy decyzję, że interpretacja MNiSW powinna zostać przekazana każdej uczelni i nie należy na potrzeby SGH stosować interpretacji kierowanej na wyraźne zapytania innych szkół publicznych.

Do czasu otrzymania takowej - proszę wszystkie maile z pytaniami o II kierunek i zasady odpłatności kierować wprost do mnie (mailowo, nie na blogu i nie na FB). Postaram się na razie odpowiadać "jednostkowo".

Nie zmienia to faktu, że nie wyobrażam sobie, żeby inną wykładnię zastosowano dla SGH i bo oznaczałoby to gorsze/lepsze traktowanie części studentów. Potwierdzenie zamiszczę na blogu, jak tylko je otrzymam.

Przepraszam też wszystkie osoby (w tym p. Karolinę), których komentarze poniżej usunęłam - proszę w razie potrzeby o kontakt mailowy.

10 komentarzy:

  1. Szanowna Pani Dziekan- jak wygląda sytuacja osób, które rozpoczęły studia na I kierunku studiów magisterskich w roku akademickim 2011/2012, a drugi kierunek (np. SGH) w roku akademickim 2012/2013 (rekrutacja zimowa)- czy są one zwolnione z opłat za drugi kierunek? Gubię się już w przepisach i nie jestem pewien czy poprawnie je interpretuję, a zależy mi na konkretnej odpowiedzi. Z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba znalazłem odpowiedź na swoje pytanie:

      Mając powyższe na uwadze pragniemy poinformować, że uległa zmianie sytuacja prawna studentów, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2011/2012 oraz 2012/2013 (wobec, których decyzja
      o przyjęciu zapadła do 30 września 2012 r.).
      Studia podjęte w roku akademickim 2011/2012 oraz 2012/2013 (z decyzją o przyjęciu wydaną do 30.09.2012 r.) nie są uwzględniane w kontekście przepisów o odpłatności. Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, iż studiami na pierwszym kierunku są studia podjęte w roku akademickim 2013/2014.

      Usuń
    2. Dokładnie tak Panie Macieju. Studia, które Pan wymienia nie tylko są dla Pana nieodpłatne, ale ew. dodatkowy kierunek (jeśli chciałby go Pan studiować w dowolnej uczelni publicznej w Polsce) też będzie dla Pana nieodpłatny, bo będzie uznany za I kierunek.

      Usuń
  2. Szanowna Pani Dziekan,

    To genialna informacja!

    Szkoda, że po zapisach na przedmioty, bo przez to musiałem się ograniczyć w wyborze przedmiotów na ten semestr sądząc, że przekroczę limity w POLONie :(
    Cóż, siła wyższa.

    Mam podobną sytuację jak Pan Maciej piszący powyżej.
    W świetle tej interpretacji chciałem zapytać o cofnięcie błędnie wypełnianych przeze mnie wykorzystanych ECTS-ów w oświadczeniach sprzed roku oraz sprzed 2ch dni. Podawałem w nich również wykorzystane ECTS-y z UW (przyjęty w 2011/2012), co jak się okazuje nie powinno mieć miejsca.

    Czy w tej sprawie pisać do Pani Dziekan podanie, czy email do DSM wystarczy?

    Pozdrawiam serdecznie,
    Maciej R

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy e-mail na moje konto. Nie bardzo rozumiem informację, że musiał się Pan ograniczać. Liczba 120 ECTS przecież nie zmienia się... Albo nie zaskoczyłam, o co chodzi...

      Usuń
    2. Szanowna Pani Dziekan,

      Dziękuję za odpowiedź.
      Postaram się sformułować e-mail jak najszybciej.

      Jeśli chodzi o ograniczanie się to na poprzedniej uczelni wyrobiłem 42 ECTS, które myślałem, że będą w chodziły w poczet tych 120+30 przyznanego limitu. To oznaczałoby, że aby skończyć studia za 12 ECTS na SGH musiałbym zapłacić.

      Będąc obecnie na 3cim semestrze "odciążył" bym semestr ostatni biorąc więcej przedmiotów. Ale podejrzewam, że jest to w chwili obecnej niemożliwe.

      Pozdrawiam serdecznie,
      Maciej R

      Usuń
  3. Szanowna pani dziekan,
    Biorąc pod uwagę zamieszczoną w wątku interpretację ministerstwa, w której jest napisane- "Studiami na pierwszym kierunku studiów są studia rozpoczęte w roku akademickim 2012/2013 z decyzją o przyjęciu wydaną po 30.09.2012r oraz w latach następnych", wyciągam wniosek że w przypadku gdy rozpocząłem swoje studia w roku 2008/2009 a studia na sgh od semestru letniego 2013/2014 to studia na SGH będą traktowane jako studia na 1 kierunku?? Z poważaniem Piotr Pieńkowski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście! W tym przypadku nie było żadnych wątpliwości nawet wg starej interpretacji!

      Usuń
  4. Pani Karolino,
    proszę wybaczyć, że usunęłam Pani komentarze, ale wprowadzał już taki mętlik pojęciowy, że bałam się, żeby studenci kompletnie się połapią. Sądzę jednak, że wytyczne Ministerstwa i Radców Prawnych pozostawimy na razie bez komentarzy, bo jeśli nawet ktoś ze studentów ma jeszcze ciągle wątpliwości, to powinien wyjaśnić je w dziekanacie.

    OdpowiedzUsuń