26 lis 2014

Komunikator - co zrobić, żeby zadziałał...

Kilka wpisów temu była mowa o próbie wprowadzenia SGH w XX wiek - ponieważ próba wypadła pomyślnie, z początkiem grudnia zostanie oddany do użytku komunikator, przy pomocy którego wykładowcy uzyskają możliwość rozsyłania komunikatów dowolnej treści do wszystkich studentów zapisanych na swoje wykłady. 

System ten umożliwi m.in. informowanie studentów o nagłej nieobecności wykładowcy lub odwołaniu zajęć. Komunikat będzie automatycznie wysyłany na konta studentów w domenie sgh.waw.pl, a także (jeśli student wyrazi taką wolę) na konto prywatne i sms-em na komórkę. W tym tkwi zresztą jego przewaga nad funkcjami, jakich dotychczas dostarczał niezbędnik. Jednak dwie ostatnie opcje wymagają aktualizowania adresów kontaktowych. Jeśli student nie przeprowadzi aktualizacji - komunikat trafi tylko na adres w domenie sgh.waw.pl. 

Ponadto, ze względu na różne rozwiązania stosowane w różnych sieciach telefonii komórkowej, w przypadku krótkich wiadomości (do 160 znaków) treść komunikatu trafi na telefon komórkowy, a w przypadku dłuższych wiadomości - na telefon trafi jedynie prośba o sprawdzenie poczty elektronicznej. 

Jak dokonać aktualizacji adresów kontaktowych? 

Po zalogowaniu się na konto w WD, należy znaleźć zakładkę "Aktualizacja adresów kontaktowych". Zobaczą Państwo wówczas taki oto panel z instrukcją postępowania:



Student samodzielnie podejmuje decyzję, czy komunikat od wykładowcy trafi wyłącznie na konto w domenie sgh.waw.pl, czy także na adres prywatny i na telefon. 

Jak dokonać aktywowania wykładowców? 

No cóż - ci wykładowcy, którzy chętnie korzystają z narzędzi informatycznych (np. z niezbędnika) zapewne nie potrzebują dodatkowych zachęt. Informacja o nowej możliwości kontaktu ze studentami została rozesłana do wszystkich katedr i instytutów Uczelni. Jak wiadomo jednak - poza narzędziem - musi istnieć jeszcze wola jego użycia. Dlatego proszę zachęcać wykładowców do korzystania z tego narzędzia, tym bardziej, że umożliwia ono także przesyłanie załączników (np. materiały do zajęć). 

Jak ma korzystać z tego narzędzia wykładowca?

Trzeba wejść na swoje konto w WD. Znaleźć zakładkę "Liczebności i listy studentów". Pokaże się wtedy taki oto panel:


Następnie wybieramy właściwy krok (podświetlony na niebiesko), czyli "e-maile i sms-y grupowe"). Pokażą się wszystkie grupy, w których prowadzimy zajęcia i można decydować do kogo, jaką informację i z jakimi załacznikami chcemy wysłać.

Komunikaty zamieszczane na stronach www (np. o odwołaniu zajęć) nie spełniają swojej roli, bo nikt na bieżąco nie zagląda na stronę uczelni. Poza tym w razie nagłej nieobecności wykładowca rzadko ma czas i głowę do tego, aby kontaktować się z DSM a następnie czekać, aż uprosimy admina o zamieszczenie stosownej informacji w serwisie SGH. Komunikator pozwoli rozwiązać te problemy.

O ile będzie wykorzystywany!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz