23 wrz 2015

Deklaracje dla starszych semestrów

Od kilku dni ponawiają Państwo zapytania o możliwość złożenia deklaracji w sytuacji, jeśli ktoś zaniedbał tego obowiązku we właściwym terminie. Informacja o możliwości korekty została rozesłana do studentów dzisiaj ok. godz. 9.00 i mniej więcej o tej porze umieszczona w aktualnościach na stronie Dziekanatu. 

Pomimo tego, między godziną 10.00 a 12.30 otrzymałam 34 maile z ponownymi pytaniami. Trudno mi powiedzieć, ile tu winy technicznej (czyżby przez 2 godziny nie dotarła informacja?), ile problemów z zapchanymi skrzynkami, a ile beztroski. Jedna z Pań uzupełniła swoje pytanie informacją, że "nie bardzo ma czas sprawdzać skrzynkę mailową, więc prosi o informację, gdyby istniała jednak możliwość korekty". Zastanawiam się, jak mam udzielić takiej informacji, skoro Pani "nie bardzo ma czas sprawdzać skrzynkę mailową".

Spróbujemy zrobić wywiad u informatyków, a tymczasem może info dotrze do części z Państwa za pośrednictwem bloga i FB... pomimo uwagi pewnego Pana, że "nie życzy sobie traktowania bloga, jako kanału informacji". Dodajmy też, że Pan nie życzy sobie "nagabywania drogą mailową" i "nie zamierza udostępniać swojego numeru telefonicznego, żeby otrzymywać powiadomienia sms", ani "rozpoczynać dnia od weryfikacji stanu aktualności, bo nie ma na to czasu". Pozostają wizyty domowe ;-)

Licząc na to, że jednak niektórzy z Państwa splamili się odebraniem maili, zerknęli na aktualności, albo otrzymują powiadomienia z bloga - proszę ponaglić znajomych, którzy takich zwyczajów nie praktykują, bo na 7880 studentów mam tylko 15 pracowników i nie mogę oddelegować, żadnego z nich, żeby logował się na Państwa konta i decydował, na co, kogo zapisać...

Deklaracje składane na papierze (dotyczy to także osób, które już je złożyły) - będą nieskuteczne, ponieważ wybierają Państwo przedmioty kolidujące lub... nieistniejące. Chcąc weryfikować takie deklaracje musiałabym spędzić nad tym pół semestru.

Termin o którym mowa, czyli 26-29 września dotyczy wyłącznie starszych semestrów (II, II i IV). "Pierwszaki" proszę o cierpliwość - nie wiem, z czego wynika zwłoka, ale dostaję informację od Państwa, że niektóre osoby poinformowano o przyjęciu na studia, ale dotychczas nie uzyskały dostępu do WD. Ustalę możliwie szybko termin dodatkowy, aby mogli Państwo dokonać deklaracji. Będzie to zarazem możliwość dla tych osób, które mają już dostęp do systemu, ale nie zdołały się zapisać na obowiązkowe zajęcia. Proszę jednak odbierać maile, jeśli chcą się Państwo w porę dowiedzieć.

4 komentarze:

  1. Dlaczego w tym semestrze nie będzie możliwości wypisania się z zajęć po pierwszym/drugim tygodniu? Co w przypadku gdy zajęcia nie spełaniają naszych oczekiwań (nie oszukujmy się, rzadko kiedy są prowadzone według sylabusa, co więcej nie zawsze jest z tym wykładowcą którego wybraliśmy), albo co gorsza my nie spełniamy wymagań zajęć (oficjalnie przedmioty na sgh nie wymagają prerekwizytów, przynajmniej od strony technicznej).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt składania korekty deklaracji nigdy nie miał na celu testowania zajęć. Z dużym trudem udało się przeprowadzić obydwa terminy deklaracji przed wakacjami tak, żeby zakończyć migracje studencie w trakcie semestru. Jeżeli student ma zastrzeżenia co do jakości prowadzonych zajęć, powinien zgłosić ten fakt dziekanowi lub Samorządowi. Wiele osób korzysta z tej drogi, więc zachęcam także Pana.

      Usuń
  2. Szanowna Pani Profesor,
    Czy w sytuacji gdy pomimo wpisania przedmiotów z koszyka do deklaracji w zakładkach bieżący semestr i tok studiów nie wyświetlają się te przedmioty to oznacza to błąd systemu, normalną procedurę związaną z migracją danych po zakończeniu składania korekt czy inną zależność?
    z poważaniem
    Piotr Pieńkowski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie jest to pytanie na bloga. Proszę skontaktować się z pomocą w WD, bo najwyraźniej jest to kwestia techniczna.

      Usuń