26 wrz 2013

Co po II terminie?

fot. modern reject
Co prawda, II termin sesji trwa nadal, jednak już teraz napływają do Dziekanatu podania o jej przedłużenie. Słowo „napływają” ukazuje nie tylko sam proces, ale i liczbę podań (na kolejne stadium: zalew, czekamy od przyszłego tygodnia). W związku z tym warto przypomnieć, jakie są w tym względzie możliwości i ograniczenia: 

Przede wszystkim podanie nie może być rozpatrzone na zaś – nawet jeżeli student wie, że nie przystąpi do egzaminu w II terminie i jeszcze przed nim wnioskuje o przedłużenie sesji. Nie jesteśmy jasnowidzami, nie znamy przyszłości. Wiemy natomiast, że możliwa jest hipotetyczna sytuacja, gdy jednak student – otrzymawszy zgodę na przedłużenie sesji – podejdzie do II terminu i postrzegać tę zgodę jako tzw. trzeci termin (w przyrodzie nie istniejący). 

Kwestię przedłużania terminu sesji reguluje § 38.3, a zatem: „W wyjątkowych przypadkach, na udokumentowany wniosek studenta, (...) dziekan może dopuścić go do składania egzaminu poprawkowego, w terminie ustalonym w porozumieniu z egzaminatorem, lecz nie późniejszym niż 21 dni od zakończenia sesji egzaminacyjnej w II terminie (...)”. Co prawda, przytoczony ustęp mówi także o dłuższym terminie, ale dotyczy on wyłącznie egzaminów standardowych, których w przypadku studiów magisterskich w zasadzie nie ma. 

Przypominam i wyjaśniam: 
  • „w wyjątkowych przypadkach”, a zatem nie w jakimkolwiek przypadku (np. wczasy, impreza, zły nastrój, deszcz...) 
  • „udokumentowany wniosek studenta”, a zatem do podania powinna być dołączona dokumentacja poświadczająca niemożność uczestniczenia w konkretnym egzaminie w I czy II terminie. Czyli a) dokumentacja, b) odnosząca się do konkretnych dat (a nie mniej więcej czasu, gdy odbywał się egzamin) 
  • „dziekan” – a nie dana Asystentka toku (bo i tak adresowane podania się zdarzają) 
  • „może”, ale nie musi – i nie wynika to ze złej woli 
  • „w porozumieniu z egzaminatorem” – zazwyczaj to student uzbrojony w zgodę na przedłużenie sesji udaje się do wykladowcy z prośbą o wyznaczenie dodatkowego terminu egzaminu. Dziekanat nie dysponuje środkami przymusu. 
  • „nie późniejszym niż 21 dni...” – czyli do 21 października (opłaca się prosić właśnie tyle, nie mniej, bo zawsze może się okazać, że wykładowca jest nieuchwytny). Te 21 dni ma wbrew pozorom swój sens. Do czasu ukończenia sesji znajdują się Państwo w stanie liminalnym – między semestrami i nie wiadomo, czy są Państwo studentami kolejnego semestru, czy będą Państwo semestr powtarzać, czy mogą Państwo udać się na urlop czy na wymianę zagraniczną etc. Co więcej, w przypadku szczególnie kłopotliwych przedmiotów wyznaczenie maksymalnej daty oznacza, że wykładowca może skrzyknąć wszystkich zainteresowanych na jeden termin bez zagrożenia, że co kilka dni będą pojawiały się kolejne grupki chętnych. 
Ale oczywiście najlepiej jest nie prosić, tylko od razu wszystko zdać w terminie. Tego wszystkim studentom serdecznie życzę (i to wcale nie z pobudek egoistycznych).

11 komentarzy:

  1. Przy okazji tematu o II terminach mam pytanie, co oznacza w harmonogramie sesji egzamin w konkretnym dniu, o konkretnej porze, bez podania sali w której ma się odbywać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo pomyliła się osoba wprowadzająca dane do systemu, albo źle podano informację w Katedrze - niezależnie od przyczyny trzeba ustalić szczegóły, więc proszę o kontakt na adres dsm [at] sgh.waw.pl i zgłoszenie problemu.

      Usuń
    2. Problem dotyczy np.
      222160-1159 Etyka w biznesie
      222600-1159 Zarządzanie kapitałem ludzkim
      W harmonogramie nie podano sal w jakich mają się odbywać. Myślałem że do czasu egzaminu zostaną uzupełnione, ale tak się nie stało.
      Napisałem na wyżej wspomnianego maila i mam nadzieję że uda się coś ustalić bo to już jutro :)

      Usuń
    3. Szkoda, że zamiast zgłosić problem w Dziekanacie w trakcie tygodnia, pisze Pan na forach i to w niedzielę, kiedy Katedry są zamknięte, a wykładowcy mają wknd albo prowadzą zajęcia i nie ma z nimi kontaktu.

      Usuń
    4. Ale rozumiem że jutro, z pomocą dziekanatu, nie będzie problemu ustalić gdzie odbędzie się egzamin?

      Usuń
  2. Mam pytanie dotyczące warunku, mam nadzieję, że trafi do właściwego adresata.
    Moja sytuacja jest dość prosta: pisałem egzaminy poprawkowe w II terminie. Ponieważ przydarzyło mi się to po raz pierwszy, nie do końca wiem jak się zachować. Czy już teraz składać podanie o warunek? Pytam, ponieważ przez zmianę układu naszej strony zniknęła zakładka z wynikami egzaminów i obawiam się, że w najbliższym czasie nie poznam wyników swoich egzaminów. Proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli w I i II terminie jest ocena 2.0 składać podanie. Wcześniej chyba nie ma sensu

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Pytam w nawiązaniu do § 46 naszego regulaminu, wg którego mam ledwie 7 dni od zakończenia sesji na złożenie podania o powtarzanie przedmiotu. Muszę przyznać, że to dosyć ryzykownie mało czas. pozdrawiam

      Usuń
    3. no tak, ale nikt nie wymaga od Pana/Pani zdolności do jasnowidzenia. Jeżeli oceny nie ma => nie wiadomo czy 2.0 => nie można złożyć podania. Innymi słowy czekać - jak ocena się pojawi, składać podanie. Zresztą i tak go nie rozpatrzymy zanim nie pojawi się ocena z II terminu, bo również wspomnianych zdolności nie mamy

      Usuń
    4. Witam. Mam pytanie odnośnie do terminu składania podania o przedłużenie sesji - rozumiem, że jest to 7 dni od zakończenia sesji, a zatem w najbliższy piątek. Co jednak w sytuacji gdy do tego dnia nie zostanie podany wynik egzaminu poprawkowego? Czy należy złożyć podanie na wszelki wypadek, aby termin został dochowany i ewentualnie wycofać podanie w razie otrzymania pozytywnej oceny? Czy tez powinnam rowniez kierowac sie wspomniana 'zasada niejasnowidztwa'? Czy tez oceny pojawia sie na pewno do piatku w wirtualnym dziekanacie? Z góry dziękuję za pomoc.

      Usuń
    5. Tak (oczywiście do granic rozsądku), tylko napisać w uzasadnieniu czemu późniejszy termin

      Usuń