9 lis 2015

Deklaracje semestralne - pierwszy dzwonek

Przed scriptum (PS):
ze względu na liczne pytania zamieszczone w formie komentarzy na blogu, na FB i w mailach do DSM informuję, że podobnie jak w ciągu ostatnich 10 lub więcej lat, seminarium magisterskie nie wymaga deklarowania za pośrednictwem WD. Zgłoszenie wypełniają Państwo raz (na początku III semestru studiów) i pozostaje ważne aż do obrony (chyba, że ktoś zechce zmienić promotora). Jeżeli ktoś wypracował obowiązujące 120 ECTS (uwzględniając seminarium) i na początku IV semestru nie brakuje mu/jej żadnych przedmiotów - to znaczy, że nie musi składać deklaracji.
_________________________________________________________________________________

Niektórzy studenci sami zauważyli, zwłaszcza że informacja dostępna jest na stronie internetowej DSM, ale zawsze informujemy wszelkimi możliwymi kanałami, więc czemu teraz tego nie zrobić? 

Od najbliższego czwartku rusza system deklaracji na semestr letni. Jak zwykle zachęcamy do uczestnictwa. Od tego zależy, jakie zajęcia zostaną uruchomione. 

Oto daty i zasady:
  • I tura, 12-22 listopada - na podstawie Państwa zgłoszeń ustalamy listę przedmiotów do uruchomienia. Dlatego tak istotne jest to, aby wziąć w tym etapie udział. Na tej podstawie 15 stycznia 2016 r. zostanie opublikowany wstępny plan zajęć. 
  • II tura, 22 stycznia - 7 lutego - z preludium na usuwanie kolizji (15-19 stycznia). Wzorem lat ubiegłych system uruchamiany będzie kolejno dla studentów IV semestru (ostatnia szansa na zapisanie na przedmiot), studentów studiów niestacjonarnych, pozostałych którzy uczestniczyli w I turze i wreszcie innych. 10 lutego opublikujemy finalny plan zajęć na semestr letni. 
Tradycyjnie przypominam, że:
  • zadeklarowanie przedmiotów za pomocą WD jest obowiązkiem każdego studenta. Powody typu (poniżej) najczęściej nie działają:
    • nie zadeklarowałem wystarczającej liczby ECTS, bo na fajne zajęcia nie było miejsc
    • nie zadeklarowałem wystarczającej liczby ECTS, bo myślałem, że można się dopisać ręcznie
    • nie zadeklarowałem wystarczającej liczby ECTS, bo nie miałem czasu, etc.
  • jeżeli powołują się Państwo na siłę wyższą (najczęściej niedziałający system, albo brak Internetu w miejscu, w którym Państwo przebywali w trakcie trwania deklaracji) proszę się liczyć z koniecznością dostarczenia stosownej dokumentacji, albo j.w. 
I tradycyjnie wiem, że mimo to będziemy się spotykać na pierwszych dyżurach w nowym semestrze...

4 komentarze:

  1. Dzien dobry,
    a co w sytuacji kiedy ktos idzie na ostatni semestr i juz wyrobil wsyztskie przedmioty? Wystarczy zaakceptowac pusta deklaracje?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest to rzeczywiście ciekawa sprawa. Jestem w tej samej sytuacji. DPU napisał mi: "Nie ma czegoś takiego jak pusta deklaracja. Albo pani składa deklarację albo nie.", a par. 27 ust. 7 "starego" regulaminu traktuje nieusprawiedliwione (?) niezłożenie deklaracji (LUB zadeklarowanie mniejszej liczby ECTS niż wymagana) jako rezygnację ze studiów. Hmmm... :) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również jestem w podobnej sytuacji, jak osoby wyżej. Semestr letni będzie moim ostatnim semestrem. Zrobiłem wszystkie przedmioty i do uzyskania absolutorium wystarczy mi tylko seminarium magisterskie za 12 ECTS. Rozumiem, że nie muszę niczego więcej deklarować i nie będzie to podstawą do skreślenia mnie z listy studentów?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja pójdę tym trybem, że nie złożę deklaracji, a w razie ew. pytań uzasadnię ("usprawiedliwię") to już osiągniętym absolutorium.

    Nie mam w tym przypadku żadnych wątpliwości natury logicznej, jak powinien wyglądać mój najbliższy semestr - tylko spodziewam się, że znowu będzie trzeba stać w kolejkach do Dziekanatu i odkręcać to, co jest nie tak w WD... :-( Dlatego dla czystości sytuacji warto by było może jakoś z góry zaliczyć fakt uzyskania absolutorium jako czynnik usprawiedliwiający niezłożenie deklaracji...? - wtedy nie byłoby wątpliwości już na poziomie wykładni gramatycznej przepisu :-)

    Inna sprawa to to, że przedmioty domyślnie wstawione do deklaracji mają się nijak do rzeczywistości (ja mam np. wpisany język, mimo że język już zaliczyłam, i mam wpisany pierwszy semestr seminarium, mimo że na początku bieżąco semestru złożyłam wniosek o seminarium, więc powinnam mieć wpisany semestr 2.). I znów - kwestia ryzyka późniejszego "odkręcania" zapisów w WD... Ale przynajmniej zgłosiłam ten fakt do odpowiedniej jednostki, otrzymałam odpowiedź że tak ma być - więc po prostu tak to zostawiam. Chyba nie mamy innego wyjścia - możemy działać tylko w obrębie odpowiednich funkcji w WD. Skoro się nie da czegoś skorygować lub złożyć pustą deklarację tylko po to, aby ją formalnie złożyć - to się nie da i już ;-)

    OdpowiedzUsuń