Pytania o terminy składania prac magisterskich sypią się już wszystkimi możliwymi kanałami - co zdradza, że regulamin nadal pozostaje dla Państwa ostatnim i najmniej wdzięcznym źródłem informacji. Z regulaminu bowiem wynika jasno i jednoznacznie, że deadline w bieżącym semestrze to 12 lutego (zarazem koniec semestru zimowego). Nie ma żadnych "przedłużeń" i nawet wniosek do dziekan nie pomoże (już prędzej do Rektora, który stoi powyżej regulaminu, ale argumentacja musiałaby go naprawdę zwalić z nóg, żeby się ugiął).
Jeśli już dzisiaj widzą Państwo, że perspektywa napisania pracy w terminie jest nierealna - to pozostaje wniosek o powtarzanie IV semestru tytułem seminarium magisterskiego. Regulamin nie przewiduje bowiem możliwości przedłużania terminu złożenia pracy o miesiąc czy dwa. Dzisiaj mamy 16 grudnia - ja pisałam swoją magisterkę nieco ponad 2 tygodnie - przyjmując taki standard, każdy z Państwa może napisać kilka prac i to przed upływem terminu! A do DSM wystarczy złożyć tylko jedną ;-)
Przypominam Państwu (podobnie jak latem) o konieczności formalnego przyjęcia pracy przez promotora - proszę więc nie ryzykować, że korzystając z przerwy międzysemestralnej, ucieknie Wam na narty. Proszę ustalić z promotorami, kiedy powinni Państwo podjąć wszelkie wysiłki związane z ukończeniem pracy, wygenerowaniem stosownych dokumentów z systemu Solad, uzyskaniem podpisu od promotora i wycieczką do dziekanatu.
Na wszelki wypadek przypominam też , że złożenie pracy w dziekanacie wymaga załączenia wspomnianej dokumentacji, a podpis promotora jest nieodzowny, bo to dla dziekan jedyny dowód, że promotor faktycznie przyjął pracę bez zastrzeżeń. Proszę więc nie pytać w mailach (ani w okienkach), czy "wgranie pracy do systemu Solad można uznać za jej złożenie w DSM", albo "czy promotor nie mógłby podpisać pracy już po złożeniu". W obu przypadkach odpowiedź brzmi "nie".
Warto też pamiętać, że w razie niedotrzymania terminu grozi studentowi skreślenie z listy studentów i ewentualna walka o dyplom będzie wymagała wniosku o wznowienie oraz wniosku o powtarzanie IV semestru tytułem seminarium magisterskiego (oraz bolensej płatności za 12 ECTS).
Ponownie (podobnie jak tutaj) zwracam uwagę, że furtką, jaką stosowała niegdyś SGH (możliwość odpłatnego wznowienia na miesiąc lub kilka miesięcy) od pół roku już nie funkcjonuje, jako niezgodna z prawem (na co - o ironio - zwrócili uwagę sami studenci). Nowe tabele opłat (obowiązujące od października br.) dostosowane zostały do wymagań nowej ustawy i tego typu możliwość została zlikwidowana.
I jeszcze kilka słów o absolutorium - czyli nieformalnym stwierdzeniu, że student zrealizował wymagany program studiów magisterskich i ma prawo podejść do obrony pracy magisterskiej. W chwili, kiedy składają Państwo swoje prace magisterskie w DSM nie sposób "na szybko" upewnić się, czy absolutorium zostało zrealizowane. Dlatego w przeciągu kilku dni od złożenia pracy asystentka toku weryfikuje konto studenta i ustala, czy przypadkiem nie brakuje jakiegoś przedmiotu kierunkowego. W kilku przypadkach w tym roku okazało się, że (po zmianie kierunku studiów) student zapomniał o - bagatelka - 23 ECTS-ach! Sypią się wtedy żarliwe prośby do asystentki toku, do dziekanów, rektorów i wszystkich świętych, żeby jednak, a może, w drodze wyjątku, tylko tym razem itp. Dlatego serdecznie proszę, żeby samodzielnie weryfikować sobie absolutoria, albo przed złożeniem pracy wpaść do DSM i skonsultować stan swoich studenckich dokonań. W przeciwnym razie, już po złożeniu pracy w dziekanacie asystentka toku może wyciągnąć różne niespodzianki, które nie tylko przesuną obronę w czasie, ale mogą nawet zaowocować koniecznością powtarzania IV semestru.
Szanowna Pani Dziekan,
OdpowiedzUsuńChciałabym zapytać, czy istnieje może jakaś szansa, że jeszcze przed przerwą świąteczną na stronie DSM zostanie opublikowany chociaż częściowy harmonogram sesji zimowej. Wiem, że zgodnie z regulaminem taki harmonogram ukazuje się na 2 tygodnie przed początkiem sesji, ale chciałam zapytać, czy może w celu wsparcia studentów w lepszym rozplanowaniu sobie nauki przez okres przerwy świątecznej zostanie on opublikowany nieco wcześniej.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Niestety :-( Chciałabym udostępniać harmonogram szybciej, niże przewiduje to regulamin, ale trwają ciągle ustalenia z wykładowcami. I co wersja - to nowe zmiany. Obawiam się, że opublikowanie niepotwierdzonej wersji wywoła więcej zamieszania niż pożytku - proszę wierzyć, że nie ma żadnej innej przyczyny, żeby trzymać Państwa w takiej niepewności...
UsuńSzkoda... ale bardzo dziękuję za szybką odpowiedź Pani Dziekan.
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńWidzę, że usunęła Pani komentarz, ale ponieważ ja go widzę z pozycji admina, to zwrócę uwagę na zapis starego regulaminu, który wymagał złożenia pracy "nie później niż na jeden miesiąc przed planowym terminem ukończenia studiów". Wtedy przedłużenie terminu o jeden miesiąc sprowadzało się do tego, że pracę należałoby złożyć do ostatniego dnia semestru. Wychodzi więc na jedno...
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńSzanowna Pani Dziekan.
OdpowiedzUsuńCzy w tym semestrze możliwe będzie wznowienie na czas obrony, na takich zasadach jak w październiku br?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Wszystko jest we wpisie powyżej.
UsuńCzy przedłużenie terminu oddania pracy (czyli de facto powtarzanie semestru) wpływa w jakiś sposób na średnią ze studiów?
OdpowiedzUsuńBędę wdzięczna za odpowiedź
Absolutnie nie - po prostu jako ocena z seminarium zostanie wpisana ocena zrealizowana faktycznie w powtarzanym semestrze (czyli ocena z pracy mgr uzyskana od promotora).
UsuńSzanowna Pani Dziekan,
OdpowiedzUsuńCzy w "eksremalnym" przypadku jest możliwe powtarzanie IV semestru dwukrotnie? Z tego co zauważyłem, w regulaminie został wykreślony zapis o tym, że podczas studiów II stopnia semestr można powtarzać tylko raz.
Dziękuję za odpowiedź,
No cóż - formalnie nie ma przeciwwskazań, ale finansowo to chyba niezbyt dobry pomysł. Taniej wyjdzie wziąć dwa tygodnie urlopu w pracy, wbić zęby w klawiaturę i pisać, pisać, pisać...
UsuńSzanowna pani Dziekan,
OdpowiedzUsuńCzy podobnie jak w semestrze zimowym będzie można nieodpłatnie przedłużyć termin oddania pracy o miesiąc?
Nie było takiej możliwości w trwającym semestrze. Dotyczyła ona wyłącznie osób, które powinny były oddać pracę do końca sierpnia, a na mocy ówczesnego regulaminu mogły przedłużyć termin do końca września. Reszta - jak powyżej...
UsuńSzanowna Pani Dziekan,
OdpowiedzUsuńa czy osób, które kończą studia w semestrze zimowym nie dotyczy ten sam regulamin, który dotyczył studentów kończących studia w semestrze letnim? Szczególnie, że pewnie część osób (tak jak ja) rozpoczynała te studia równocześnie z poprzednim tokiem i kończy teraz studia z powodu przedłużenia o semestr.
W takim razie również moglibyśmy wnioskować o wznowienie studiów na miesiąc.
Chciałabym się również zapytać o nieopublikowany do tej pory harmonogram sesji egzaminacyjnej (wczoraj był ostatni dzień na publikację według regulaminu) - czy to może wpłynie na decyzję SGH o przedłużeniu terminu składania pracy magisterskiej? Trudno jest zaplanować przyszłą pracę, jeżeli do tej pory nie są znane terminy.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Tak jak pisałam powyżej - zmiana regulaminu (poza tym, że obowiązuje wszystkich niezależnie od terminu rozpoczęcia ani zakończenia studiów) nic nie zmienia w kwestii terminu złożenia pracy. Wg starego regulaminu termin byłby o miesiąc wcześniejszy, więc przedłużenie terminu nie stanowiło tak naprawdę żadnej korzyści dla studenta - po prostu teraz nie trzeba składać tego idiotycznego podania.
UsuńCo do drugiej kwestii - harmonogram jest gotów do publikacji, ale po sylwestrze oprzytomnieli nam wykładowcy, którzy masowo wnioskują o zmiany i poprawki. Uznałam, że lepiej nanieść je przed publikacją harmonogramu nawet za cenę zwłoki, niż potem weryfikować, czy studenci zarejestrowali zmiany. Natomiast mimo szczerych chęci nie widzę związku między szczegółowym harmonogramem sesji a samym terminem sesji (który jest znany od roku) oraz terminem złożenia pracy (wynikającym z regulaminu, a więc także znanym prawie od roku).
Moje pytanie dotyczyło bardziej dodatkowego miesiąca po skończeniu studiów, w zeszłym semestrze był to październik, w którym studenci mogli jeszcze po opłaceniu bodajże 200 zł złożyć pracę magisterską do 31.10, bez konieczności powtarzania seminarium w następnym semestrze.
OdpowiedzUsuńDlaczego więc nie będzie to możliwe, skoro rozpoczęliśmy studia w tym samym roku akademickim?
Co do harmonogramu - ograniczenie jednego prawa, mogłoby być rekompensowane drugim, czyli w tym wypadku możliwością złożenia pracy magisterskiej w dłuższym terminie.
Dziękuję bardzo za odpowiedź.
To o czym Pani(i) pisze jest po prostu nieprawdą. Nie było żadnego przedłużania terminu o miesiąc i w dodatku za opłatą. Nie mam pojęcia skąd taka informacja - może ktoś na innych zasadach uzyskał jakąś wyjątkową zgodę Rektora - ale na pewno ani z regulaminu ani z umów nie wynikała taka możliwość.
UsuńW pierwszym pytaniu nie chodziło mi o przedłużenie terminu, a o wznowienie na czas obrony, które było możliwe do 31.10.2015 roku (po uprzednim złożeniu podania o skreślenie z listy), za które trzeba było właśnie zapłacić 200 zł. Z tego co wiem, dotyczyło to tylko osób, które nie musiały już się konsultować z promotorem. Czy taka forma może będzie możliwa, jako że (jak już to napisałam) zaczęliśmy studia w tym samym momencie?
OdpowiedzUsuńA może by tak zmniejszyć ilość ECTS za Seminarium II? Proponuję by Seminarium I miało 12 ECTS, a Seminarium II miało 8.
OdpowiedzUsuńNo to wniosek do Samorządu i do przedstawienia Senatowi SGH. Bo to przekracza uprawnienia dziekana...
UsuńDziałalność w tym zakresie przekracza również uprawnienia dziekana, członka Senatu SGH?
Usuńhttp://uczelnia.sgh.waw.pl/pl/uczelnia/informacje/senat/2016/Strony/default.aspx
Decyzje podejmuje Senat a nie pojedynczy członkowie Senatu.
UsuńSzanowna Pani Dziekan,
OdpowiedzUsuńszukając informacji o procesie składania pracy natknęłam się na wpis w tym temacie z sierpnia 2013 (http://takdladsm.blogspot.com/2013/08/prace-magisterskie-final-countdown.html). W jednym z komentarzy pisze Pani, że dopuszcza się możliwość przyjęcia pracy magisterskiej w Dziekanacie w następnym dniu roboczym po terminie, pod warunkiem zarejestrowania jej w SOLADzie 'planowo'.
Czy i w tym roku możliwe będzie przyjęcie podania o uznaniu terminu, jeśli praca zostanie zarejestrowania w SOLADzie nie później niż 12/02, a złożona, wraz z niezbędną dokumentacją, 15/02?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Tak - w następnym dniu roboczym.
UsuńDobry wieczór,
UsuńCzy 2-3 dni robocze byłyby również akceptowalne(tak jak pisała to Pani pod linkiem http://takdladsm.blogspot.com/2013/08/prace-magisterskie-final-countdown.html )?
To zależy głównie od uzasadnienia. Jeśli uzasadnieniem jest niemożność uzyskania podpisu promotora - to na wniosku powinna znaleźć się stosowna informacja (potwierdzenie) promotora. No i zaznaczam, że nie zmienia to warunku pierwszego - konieczności wgrania pracy do Soladu w terminie wymaganym przez regulamin (w tym semestrze 12.02). Ściślej mówiąc regulamin mówi o złożeniu pracy - ale przyjęłam nieco na wyrost zasadę, że wgranie pracy do systemu, po którym nie można jej już zmieniać, uznam za dotrzymanie terminu. Mam nadzieję, że przynajmniej tym razem studentom nie przyjdzie do głowy zaskarżenie zasady ;-)
UsuńSzanowna Pani dziekan
OdpowiedzUsuńDo kiedy można złożyć podanie o wznowienie studiów na IV semestr w celu powtórzenia seminarium (złożenia pracy)?
Dziękuję za odpowiedź
W zasadzie w dowolnym momencie, z tym zastrzeżeniem, że jeśli będą Państwo zwlekali zbyt długo (np. więcej niż semestr), to mogą pojawić się różnice programowe i poza seminarium dojdzie konieczność realizacji jakiegoś przedmiotu (lub kilku przedmiotów) a tym samym opłacenia kolejnych ECTS-ów.
UsuńSzanowna Pani dziekan
OdpowiedzUsuńCzyli jak się chcę wznowić na semestr letni 2015/2016 to złożyć podanie do 12 lutego?
Wyrazy Szacunku,
Zdecydowanie tak, bo wznowienie następuję z początkiem kolejnego semestru względem tego, w którym zostało złożone podanie.
UsuńPani Dziekan,
OdpowiedzUsuńCo w przypadku gdy student już w dniu dzisiejszym wie, że nie uda mu się złożyć pracy do dnia 12 lutego a wykorzystał już możliwość potarzania semestru IV z uwagi na niezłożenie pracy/niezaliczenie seminarium magisterskiego.
Czy w takim wypadku jedyną opcją jest oczekiwanie na skreślenie z listy studentów i ponowne wznowienie się na studia od semestru letniego? Czy istnieje może jakieś inne rozwiązanie takiej sytuacji?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Student może również samodzielnie wystąpic o skreślenie i dalej o wznowienie
UsuńCzyli w sytuacji powtórnego powtarzania 4 semestru tytułem seminarium magisterskiego należy najpierw wystąpić o skreślenie z listy studentów a następnie o wznowienie studiów?
UsuńPani dziekan Kachniewska kilka postów wcześniej pisała, że nie ma przeciwskazań (z wyjątkiem finansowych) by powtarzać semestr dwukrotnie (bez konieczności skreślania z listy studentów). Możliwe, że nadinterpretowałem wpis, serdecznie proszę o wyjaśnienie procedury postępowania w takim przypadku. Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź.
Można też wystąpić o powtarzanie semestru.
UsuńCzy po złożeniu podania o powtarzanie semestru (przez WD) możliwe jest przepisanie ocen z zaliczonych przedmiotów, by powtarzać i opłacić tylko seminarium magisterskie?
OdpowiedzUsuńDziękuję za odpowiedź.
Czy składając podanie o powtarzanie semestru (przez WD) można wnioskować o przepisanie ocen z zaliczonych przedmiotów, tak aby opłacić niezaliczone seminarium magisterskie?
OdpowiedzUsuńDziękuję za odpowiedź.
Płaci się za to, z czym się zalega. Nie trzeba relizować studiów od poczatku
UsuńSzanowna Pani Dziekan,
OdpowiedzUsuńmam kilka pytań.
1. Czy po wznowieniu i powtórzeniu semestru z tytułu niezłożenia pracy magisterskiej można jeszcze raz wnioskować o powtórzenie semestru?
2. Ile razy można zostać wznowionym?
3. Czy po skreśleniu i wznowieniu na dzień egzaminu dyplomowego należy uzupełnić różnice programowe wynikające z programu studiów dla zaczynających od roku 2016/2017, tj. zdobyć doddatkowo 1 pkt ECTS z Wychowania Fizycznego?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Odpowiem zbiorczo:
Usuń- zasady wznawiania określone są w regulaminie studiów, art. 35
- student może wnioskować o cokolwiek. Decyzję podejmuje Dziekan
Szanowna Pani Dziekan,
OdpowiedzUsuńMam pytanie odnośnie składania pracy magisterskiej. Czy możliwe jest złożenie niezbędnych dokumentów do złożenia pracy magisterskiej czyli opłat, oświadczenia, formularza i fotografii ... a nie samej pracy? Czy wtedy zgodnie z przepisami KPA istnieje 7 dniowy termin na uzupełnienie braków we wniosku?
Dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
To jest brak zamierzony, więc raczej KPA tu się nie stosuje. Zresztą nikt nie będzie przyjmował części dokumentów. Proszę złożyć pracę w stosownym terminie, a na pewno wgrać do SOLADu
Usuń